روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

اختصاصی/ گیلان نو:  آیا به منتقدان شهردار لقب ابله دادن و برخی از اعضای محترم شورای شهر رشت را که جملگی از افراد انقلابی، رزمندگان دفاع مقدس، جانباز و خانواده شهید هستند را بدون سند به باج خواهی متهم کردن، توهین آمیز نبوده؟



به گزارش گیلان نو، چهارشنبه 27 خردادماه سال جاری بود که نشست رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با مدیران رسانه ها در عمارت قدیمی شهرداری رشت برگزار شد. این جلسه اما با حواشی قابل تاملی هم همراه بود. یکی از این حواشی عجیب زمانی رخ داد که صحبت از حضور شهردار رشت در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه توسط فاطمه قدیمی حرفه، مدیر روابط عمومی شهرداری رشت مطرح شد. همین موضوع سبب شد تا یکی از مدیران مسئول رسانه ای به نشانه اعتراض حضور شهردار رشت، جلسه را ترک کند.(اینجا را بخوانید)

بعد از ترک این جلسه توسط آرش شعاع شرق مدیر مسئول پایگاه خبری گیلان نو و بازتاب آن در سطح رسانه های خبری، مدیر روابط عمومی شهرداری رشت جوابیه ای به نگارش در آورده و آن را برای یکی از پایگاه های خبری گیلان ارسال کرده است!(جوابیه شهرداری در اینجا)

در همین راستا، آرش شعاع شرق، مدیرمسئول پایگاه خبری گیلان نو نسبت به جوابیه شهرداری رشت واکنش نشان داده که عیناً از نظر می گذرانید؛

 

به نام خداوند عدالت گستر

همانگونه که مستحضرید، نشست هم اندیشی رئیس محترم کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با رسانه های منتقد شهرداری در تالار گفتگوی ساختمان قدیمی شهرداری رشت برگزار شد.
در اواخر این جلسه توسط مدیر روابط عمومی شهرداری رشت اعلام شد، که محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت نیز در راه هست که اینجانب به نشانه اعتراض سالن را ترک کردم.

 دلایل ترک سالن به شرح ذیل است:

 1. این جلسه همانگونه که جملگی پایگاه های خبری عنوان کردند، نشست رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با مدیران رسانه های خبری بود و تا آن لحظه که سرکار خانم فاطمه قدیمی حرفه اعلام نکرده بودند، اینجانب اطلاعی از حضور آقای ثابت قدم نداشتم و به محض اینکه اعلام شد، سالن را به نشانه اعتراض ترک و عنوان کردم که به احترام آقای نیکومنش در جلسه حاضر شدم و اگر می دانستم که شهردار میانسال رشت نیز به این جلسه حضور خواهد داشت، بهیچ عنوان این دعوت را نمی پذیرفتم که برخی از این حضور عکس بگیرند و استفاده ابزاری کنند!

 2. یکی از دلایل اعتراض اینجانب به حضور آقای ثابت قدم این است که تا زمانی که شهردار به منتقدان خود لقب "ابله" می دهد و برای تخریب رسانه های منتقد کتاب 210 صفحه ای با عنوان "خط بحران و التهاب" منتشر می کند(اینجا را بخوانید) صلاح نمیبینم که با وی در یک نشست و در یک اتاق بنشینم.

 3. شهرداری رشت که در جوابیه خود نیز اعلام کرده است: هدف شهرداری رشت اخلاق مداری و پرهیز از هرگونه تنازع است!

 لطفاً پاسخ دهند: آیا انتشار نامه های مخبر مآبانه و امنیتی سراسر کذب و افترا که در دادگاه صالحه قابل پیگرد قانونی است، آن هم به نهادهای ارشد نظارتی و استانی در خصوص اینجانب (اینجا را بخوانید) و سایر پایگاه های خبری منتقد اخلاقمداری است؟! جنگ و درگیری با رسانه ها و اعضای شورای شهر رشت چه؟ تنازع به شمار نمی رود؟

 4. در بند 2 جوابیه شهرداری رشت آمده است: این نشست در حالی با ترک جلسه توسط آرش شعاع شرق و اظهار بی اطلاعی از حضور شهردار محترم شهر رشت همراه بود که همگان از حضور جناب آقای دکتر سید محمدعلی ثابت قدم در ادامه جلسه که تا آن لحظه به جمع نپیوسته بود، اطلاع داشتند و در حین برگزاری این جلسه نیز اعلام شد که ادامه مراسم به دلیل تقارن با لحظات ملکوتی اذان مغرب بعد از نماز و صرف افطار با حضور شهردار رشت و گفتگو ایشان با اصحاب محترم رسانه ادامه خواهد یافت. در این خصوص و در پاسخ به این قسمت از جوابیه شهرداری رشت که توسط خانم قدیمی حرفه، مدیر روابط عمومی شهرداری منتشر شده است، جا دارد به حدیثی از مولای متقیان حضرت علی علیه السلام اشاره کنم که می فرماید: هیچ عاقلی دروغ نمی گوید و هیچ مومنی زنا نمی کند. (بحارالانوار جلد 66 صفحه 313 حدیث 7)

 مطابق خبرهایی که در سایت های خبری اعلام شد، این نشست رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با رسانه ها بود و برابر فایل صوتی موجود تا دقیقه 85 این جلسه بهیچ عنوان اعلام نشد که قرار است شهردار نیز در جلسه حضور پیدا کند و بعد از 87 دقیقه از آغاز جلسه، زمانی که مدیر روابط عمومی شهرداری این موضوع را اعلام کرد، جلسه را ترک کردم.

 5. در بند چهارم جوابیه شهردار به همدلی و هم زبانی و دوری از رفتارهای توهین آمیز تاکید شده است.

 حال سئوال اینجاست: آیا به منتقدان شهردار لقب ابله دادن و برخی از اعضای محترم شورای شهر رشت را که جملگی از افراد انقلابی، رزمندگان دفاع مقدس، جانباز و خانواده شهید هستند را بدون سند به باج خواهی متهم کردن، توهین آمیز نبوده و در راستای همدلی و همزبانی است؟ براستی این نوع تهمت ها معلول کدام تفکر و مورد تکریم کدام شخص است؟

 6. در بند پنجم از جوابیه شهردار رشت عنوان شده است که: در نشست قبلی شهردار رشت با این بزرگواران (منظور مدیران رسانه های خبری است!) خبرنگاری از سوی آن سایت (یعنی گیلان نو) در جلسه حضور داشت و چرا آن روز به نشانه اعتراض جلسه را ترک ننمود!

 در خصوص تهمت و دروغ، احادیث و روایات فراوانی وجود دارد و در جملگی آنها این عمل مذموم و تقبیح شده است به نوعی که روایت است شیطان نیز از این قبیل انسان ها بیزار است چرا که گیلان نو تا به امروز در هیچ یک از نشست های ثابت قدم حاضر نشده و بر این عقیده نیز پایبند است تا مادامی که نوع ادبیات شهردار با رسانه های منتقد تغییر نکند و بابت "ابله" خطاب کردن شان عذرخواهی نکند، در هیچ یک از نشست های وی نماینده ای نخواهد داشت.

7. در بخشی از جوابیه شهرداری رشت آمده است: شهرداری رشت با نگاهی مبتنی بر توسعه پایدار شهری از تمامی رسانه ها، در مباحث توسعه محور دعوت به همفکری و تبادل نظر می نماید. در همین راستا فقط یک سوال را مطرح می کنم و آن اینکه انحراف سیصد درصدی بودجه در ساخت پیاده راه مرکزی چه همخوانی با توسعه پایدار اقتصادی دارد؟

 پیوند به سایت های: گیلان نو، خزرآنلاین، گیلان تایمز، تی تی خبر،

نظرات  (۲)

  جناب آقای شعاع شرق!علیرغم تمام هجمه هایی که هم در رسانه ها علیه شما هست،هم در محافل سیاسی و نشست های سیاسیون و فعالان مدنی و هم شکایت های متعددی که ازتون شده و سایر مسائل و فشارهایی که نیازی به بیانش نیست،شهادمت و شجاعت و صراحت تون ستودنیه.در طول تاریخ سی وچند ساله انقلاب تا امروز در گیلان معدود افرادی بودند که اینطور شهامت و جسارت داشتند. البته کمی هم احتیاط کنید،اون افراد هم یا دیوانه شدند!یا فرار کرد از مملکت!یا بخاطر تندرویی های غیر معقول به زندان رفتند و یا سایر مسائل.اینکه در گیلان 500رسانه مکتوب و مجازی فعالیت میکنه و اینکه در این 500رسانه حداقل 1000نفر فعال رسانه ای مشغول بفعالیت هستند شما با کمترین امکانات و تکیه بر استعداد ذاتی که خدا به شما عنایت کرده تبدیل به یک برند رسانه ای در استان شدید رو باید بفال نیک گرفت و از ظرفیت های رسانه ای تون در جهت درست استفاده کرد. کمی عمیق تر ببینید،از 30استان کشور در هر استان چند رسانه مشغول بفعالیته؟هیچ استانی مثل شما نداره بخدا.اگر در راه صحیح قدم بردارید همونطور که تابه امروز قدم برداشتید،میتونید تبدیل به یک "برند"در سطح کشور باشید،کما اینکه همین الانش هم هستید.از 30 استان که مطمئنآ بسیاری از استانها از داشتن افرادی همچون شما محروم اند،اگر بخواهیم فارغ از تهران که ماجراش کاملا متفاوته،1 نفر هم داشته باشیم میشه 30 نفر خبرنگار برند شهرستانی و استانی در کشور که از بین اینهمه رسانه و فعال رسانه ای در کشور ایران که خودش  هزاران رسانه و شاید میانگین از هر استان (500فعال رسانه ای) 15هزار روزنامه نگار و خبرنگار منهای تهران جزء سی نفر اول بودن خیلی هنر میخواهد.
درود بر همت و درایت و زیرکی شما.فقط مراقب کارهاتون و قلم تون و تصمیم هاتون و اطرافین تون و سایر موضوعات باشید. حیفه که بخواهید بی گدار به آب بزنید.چقدر هم خوب میشد که مسئولان گیلان از ظرفیت بالای شما استفاده می کردند و کار خدایی نکرده بجایی کشیده نشه که عطای کار رسانه رو به لقایش ببخشید.
شهامت و شجاعت شما در برابر شهرداری رشت و برخی افراد دیگر ستودنیه.باعث افتخاری آرش خان
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">