روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

به گزارش خبرنگار روزنامه خزر، دیروز با آغاز افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب در گیلان ، کتاب "سیری در تعزیه رشت" رونمایی شد.در حاشیه این رونمایی علیرضا پارسی مؤلف این کتاب ضمن ابراز خرسندی از انتشار این کتاب اظهار داشت؛ کتاب سیری در پیدایی تعزیه در شهرستان رشت نخستین کتابی است که خاستگاه، پیدایی و زندگی ِ افراد پیشگام  هنر مذهبی و آیینی تعزیه را در این شهرستان بررسی می کند.

پارسی ادامه داد؛ استقبال چشمگیر مردم از این کتاب و مراجعه حضوری به انتشارات بلور (که نشر این کتاب را برعهده گرفت) و پیش خرید تقریباً نصف نسخه های این کتاب مرا به چاپ های بعدی آن امیدوار نموده است.

در حاشیه نمایشگاه آرش شعاع شرق، ویراستار این کتاب  که به عنوان جوانترین ویراستار کتب پژوهشی در ایران شناخته شد، اظهار داشت؛ گیلان به دلیل پیشینه، صبغه و تاریخ پُرباری که دارد یکی از استانهایی است که پتانسیل بالایی برای تحقیق و پژوهش دارد. علیرغم اینکه در سالهای پیش صدها عنوان کتاب در رابطه با موضوعات گوناگون گیلانشناسی منتشر شد، اما باز هم موضوعات فراوانی هستند که به آن ها پرداخته نشده است و جای کار دارد.

شعاع شرق ادامه داد؛ در سالهای گذشته نهادها و ادارات مختلفی هزینه چاپ و نشر کتاب ها را برعهده می گرفتند که متاسفانه اکنون بجز حوزه هنری گیلان هیچ نهاد و اداره فرهنگی مؤلفان را حمایت نمی کند.

جوانترین ویراستار ایران در ادامه از تالیف کتاب "تاریخچه مساجد در شهر رشت" خبر داد و گفت؛ دوسال پیش طرح تالیف کتاب "تاریخچه مساجد در شهر رشت" را با چند تن از مدیران فرهنگی استان و شهرستان در میان گذاشتم که فقط  وعده همکاری دادند و اما زمان عمل که رسید کوچکترین کمکی هم نکردند.

به همین دلیل تصمیم گرفتم که طرح و روش تحقیق این کتاب را آماده نمایم و انشاءالله بدون کمک مسئولان، ظرف بازه زمانی دوسال، تالیف این کتاب به پایان خواهد رسید.

گفتنی است آرش شعاع شرق؛ از روزنامه نگاران جوان و فعال استان گیلان است که علاوه بر ویراستاری کتاب یاد شده، ویرایش چند اثر پژوهشی دیگر و چند  عنوان کتاب نیز آماده چاپ دارد که به زودی منتشر خواهند شد.

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">