روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

 آرش شعاع شرق/ چندی پیش برنامه ای تحت عنوان «کنکاش» از شبکه باران پخش شد. این برنامه تلویزیونی یا به عبارتی دیگر «رپرتاژآگهی تبلیغاتی شورای شهر رشت» به صدا و سیمای گیلان که قرار است هر جمعه پخش شود، مانند بسیاری از اقدامات دیگر شورای کلانشهررشت، حرف ها و حدیث هایی به همراه داشت که در ذیل به بررسی و تحلیل برخی از آنها می پردازیم؛    

در ابتدای امر بسیاری از اهالی فن، به نام این برنامه یعنی «کنکاش» ایراد گرفتند که چرا شورای شهر رشت نامی تکراری برای این «رپرتاژآگهی تبلیغاتی» انتخاب نمود! زیرا علاوه بر این، برنامه های تلویزیونی دیگری نیز با این نام از شبکه های سراسری و استانی پخش می شود و «کنکاش» عنوان یکی از شبکه های ضد انقلاب خارج نیز هست!

یکی دیگر از موضوعاتی که باعث آزردگی خاطر بسیاری از شهروندان رشتی شده این است که شنیده می شود شورای شهر رشت برای این برنامه «رپرتاژ تبلیغاتی» خود مبلغ چند صد میلیون تومان هزینه پرداخت کرده است!(شنیده ها حکایت از قرارداد 350 تا 450 میلیون تومانی آن هم فقط برای یک سال دارد!!)

در همین راستا خبرنگار خزر آنلاین به سطح شهر رفته و نظرات چند تن از اقشار گوناگون در سطوح مختلف طبقاتی را بررسی نموده؛

م.عمویی کارگر ساده ساختمانی در این باره گفت؛ انتظار ما از شورای شهر این بود که بیشتر به فکر عمران و آبادانی شهر و توسعه آن باشند، نه اینکه دنبال تبلیغات برای خود!

م.عابدزاده یکی از بازاریان رشت در این باره اظهار نمود؛ ای کاش شورای شهر هزینه ای که برای ساخت و پخش این برنامه پرداخت نموده را بگونه ای دیگر صرف می نمود! منزل ما سمت خیابان لاهیجان است. اوضاع پیاده رو های این خیابان (از میدان جانبازان تا دارسازی) بسیار بد است. در کناربرخی از قسمت های  پیاده روی این خیابان  رودخانه  های کوچکی وجود دارد که به فاضلاب وصل است، این رودخانه ها علاوه بر اینکه سالیان سال است لایروبی نشده است، حفاظ نیز ندارند و هر لحظه امکان سقوط عابر پیاده به این رودخانه های پر از لجن وجود دارد. ایکاش اعضای شورای شهر بجای صرف هزینه های بی خودی  کمی به فکر شهر رشت می بودند!

یکی دیگر از شهروندان رشتی به نام سینا حسن زاده نیز با عصبانیت اظهار داشت من این برنامه را ندیدم، اما اگر واقعاً  اعضای شورای شهر رشت چنین کاری کرده اند برای شان متاسفم و با توجه به اینکه عید نوروز نزدیک است و به تبع آن میلیون ها نفر مسافر به این شهر و استان خواهند آمد، بهتر بودبجای این تبلیغات، در و دیوارهای این شهر را که در دوره انتخابات مزین به نام مبارک شان!!! کرده اند را پاک می نمودند تا آبروی گیلانی ها و رشتی ها را نزد مسافران نوروزی نبرند!

شهروند دیگری در ادامه و تایید سخنان سینا حسن زاده اظهار داشت؛ و ای کاش با این مبلغ تمام خیابان ها و کمربندی های شهر رشت که اسفالت بسیار بدی دارند را لکه گیری می کردند! تا اینقدر رانندگان وسایل نقلیه به زحمت و خرج نیفتند!

یک شهروند دانشجو نیز اظهار داشت؛شنیده می شود قرداد شورای شهر و صداو سیمای گیلان برای یکسال است و کل مبلغ قرارداد را نیز  از پیش، پرداخت نموده اند! شما در نظر بگیرید اگر شورای شهر بخواهد بعد از اتمام قرارداد فعلی(یعنی یکسال دیگر)، 2سال و نیم باقی مانده را هم قرارداد ببندد، در کل مبلغی معادل یک میلیارد و خورده ای تومان خواهد شد!

با این مبلغ چه مقدار فرصت شغلی می توان ایجاد کرد؟!!فرصت هایی که هم ایجاد اشتغال خواهند نمود و هم برای شورای شهر درآمد پایدار مالی به همراه خواهد داشت.

در پایان به سراغ یکی از فعالان اجتماعی استان رفتیم و نظر او را در این باره جویا شدیم؛

این فعال اجتماعی در استان اظهار داشت؛ صرف مبالغ چند صد میلیونی آن هم برای تبلیغات شورای چهارم شهر رشت که هنوز یکسال هم از شروع فعالیت اش نمی گذرد کار بسیار ناپسند و بدی است. با توجه به سؤمدیریت برخی از مسئولان  و منتخبین قبلی مردم رشت، امروزه این شهر حال و روز خوشی ندارد و بیش از هرچیز دیگر نیازمند عمران و آبادانی است نه تبلیغات جهت دار و هدفمند شخصی اعضاء شورای شهر!

اگر اعضای شورای شهر یا هر مقام مسئولی در هر سِمتی که هست، کاری برای این شهر انجام دهد وظیفه و ادای دِین بوده و نیازمند اطلاع رسانی به این شکل که بوق و کُرنا به دست بگیرند نیست. مردم اعضای شورای شهر را انتخاب کرده اند تا برای این شهر کار کنند، اما اینکه بخواهند از شورای شهر به عنوان نردبان استفاده کنند، کار بسیار ناشایستی انجام داده اند.

این فعال اجتماعی در خاطر نشان کرد؛ خبرهای خوبی از شورای شهر رشت به مردم نمی رسد و زمزمه هایی نیز شنیده می شود که برخی از اعضای شورا از هم اکنون در پی آماده شدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که امیدوارم این موضوع صحت نداشته باشد.

اما اگر این شنیده ها حقیقت داشته باشد می توان چنین استنباط نمود که صرف چندصد میلیون تومان برای ساخت برنامه تلویزیونی شورای شهر با هزینه بیت المال، جنبه کاملاً تبلیغاتی داشته که این موضوع هم اخلاقاً و عرفاً کار نادرستی است و مصداق بارز ماهی گرفتن از آب گل آلود است!

وی در پایان نسبت به سکوت رسانه ها و مطبوعات استانی به این موضوع ابراز ناراحتی و تاسف کرد و گفت؛ سکوت رسانه های گیلان درباره این مسائل مهمی که در شهر اتفاق می افتد نگران کننده است!

پیوند به سایت؛ خزرآنلاین،

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">