روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

آرش شعاع شرق*/ چندی پیش حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سفر یک روزه خود به گیلان اشاره و تصریح کرد: " برخی از خیابان‌ها با اروپا فرق نداشت، برخی با بی‌حجابی محض و لباس‌های نیمه عریان حضور داشتند، چرا باید وضع استان گیلان اینگونه باشد؟"

همین سخنان حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی سبب شد تا معدودی از چهره های سیاسی، اجتماعی و مسئولان گیلانی نسبت به آن واکنش نشان دهند و از حجت الاسلام رفیعی بخواهند تا از مردم گیلان عذرخواهی کند.

اما به راستی آنچه از سوی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیه مطرح شد و برخی به آن واکنش نشان دادند، چه میزان صحت داشت و آیا هدف جملگی آنها دلسوزی برای گیلان و تعصب بوده است؟

به عقیده راقم، منتقدین به اظهارات رفیعی دو دسته اند؛ کسانی که از روی تعصب و دلسوزی قلم به دست گرفتند و برخی دیگر که قصدشان موج سواری و خودی نشان دادن از این اتفاق بود.

 بدواً در خصوص راستی آزمایی اظهارات آقای رفیعی می توان به ریشه تاریخی این ادعا اشاره ای مختصر داشت و آن اینکه در طول یکصد وپنجاه سال گذشته اکثر قریب به اتفاق سیاحان خارجی از آدام اولئیاریوس و ژوبر و بولهر و منگونوف گرفته تا مادام کارلاسرنا و اورسل و مکنزی و ... و حتی گردشگران داخلی از گیلان به عنوان دروازه اروپا یاد کرده  و بر اروپایی بودن مردم این دیار به واسطه قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت اروپا به پایتخت اذعان کرده اند.

بی شک از قرون گذشته و قبل از اکتشاف نفت در کشور  که گیلان قطب بزرگ تولید  ابریشم در ایران به شمار می رفت و به واسطه عبور و مرور تجار، سیاسیون و گردشگران خارجی، گیلانیان زودتر از هر نقطه ای دیگر از ایران با فرهنگ اروپایی آشنا شدند.

پس بی راه نیست اگر بگوئیم فرهنگ اروپایی در رفتار و سایر مسائل فرهنگی مردم گیلان تاثیر گذاشته است.

اما روی سخن با برخی افرادی است که صحبت از لکه دار گشتن حیثیت و جریحه دار شدن غیرت کردند!

همان فردی که جهت از میان برداشتن یکی از منتقدان خود، به زنی بی پناه و فقیر پول داده تا منتقد یاد شده را فریب داده و عملی خلاف عفت عمومی انجام دهد و از صحنه فیلم گرفته و در سطح ملی آن را توزیع کرده! حاشا به غیرتمندی تان!

خطاب به یکی از افرادی که دم از غیرت زدند و از انتقادی به این سادگی، که دروغ هم نبوده است، (مثلاً!!) خون در رگ غیرت شان به جوش آمد، لطفاً به مردم پاسخ دهند روز قبل از انتخابات برادر گرامی اش کجا و در چه وضعیتی مشاهده شد؟ ای کاش آن روز می مردیم و نمی دیدیم و نمی شنیدیم که چنین بی عفتی صورت گرفته است!!

آقای غیرت! چرا آن زمان رگ غیرت تان بالا نزد و سکوت اختیار کردید؟!

آقای غیرتمند! شما که قادر به اصلاح اطرافیان خود نیستید و آن قدر عاجز اید که نمی توانید مقابل فساد اطرافیان خود قد علم کنید، بهتر است صحبت از غیرتمندی و مردانگی نکنید که اگر غیرت و مردانگی از منظر شما این است، پس بی عفتی و بی غیرتی از نظرتان چه معنایی دارد؟!

پیوند به سایت های: گیلان نو، خزرآنلاین، ایرساگیل،

نظرات  (۱)

قلم تون بسیار توانا و زیبا و شیوا است آرش جونی. خوشبحالت
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">