روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

بیمه خبرنگاری سایت سمان در هاله ای از ابهام

شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۰۴:۱۷ ب.ظ

آرش شعاع شرق/ پس از تصویب این لایحه در همان ابتدای اجرایی شدن این امر، اصحاب رسانه می بایست مدارک و پیشینه کاری (رزومه) خود را به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانها و یا وزارت خانه مربوطه ارسال می نمودند.
چند سالی گذشت تا اینکه سایتی به نام «سمان» صرفاً به جهت امور بیمه ای اصحاب رسانه تعبیه شد. در مجموع ایده راه اندازی  این سایت از جهاتی بسیار خوب و از جهاتی دیگر مشکل آفرین شد!

فواید سایت سمان این بود که کارها به صورت الکترونیکی انجام می گرفت و نیازی به رفت و آمد نداشت و خبری هم از سرگردانی و کاغذ بازی های متداول در ادارات نبود!
ولی نقطه ضعفِ اساسی سایت این بود که، متقاضی یا کاربرِ سایت در بسیاری از مواقع، هنگام بارگذاری و ارسال مدارک با مشکل روبرو می شد. از طرفی نیز، علیرغم اینکه امور جاری بیمه از حالت مراجعه حضوری و ارسال مدارک به وسیله پُست خارج و الکترونیکی شد، بجای تسریع در اعمال بیمه فرد، شاهد طولانی تر شدن روند از لحاظ زمان شدیم.

به هرحال طرح بیمه اصحاب رسانه و مطبوعات  یکی از اقدامات ماندگاری بود که می بایست خیلی زودتر از اینها انجام می پذیرفت.

اخیراً، از آغاز دولت یازدهم و روی کار آمدن دولت دکتر روحانی، سایت سمان، متقاضیان جدید بیمه را پذیرش نمی کند! پس از تحقیق و بررسی های اولیه و مراجعه حضوری برخی از خبرنگاران به واحد صندوق حمایت از هنرمندان  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مسئول مربوطه اظهار داشت؛ «بیمه جدید اصحاب رسانه در سایت سمان، منوط به تصمیم گیری دولت جدید است و می بایست این طرح دوباره تایید و یا تصویب شود!» سپس مسئول صندوق حمایت از هنرمندان 2 خط تلفن مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران  ارایه داد.
با یکی از خط ها هرچه تماس گرفتیم یا بوق اشغال می خورد و یا کسی پاسخ نمی داد! سپس با  شماره دیگر تماس گرفتیم و پس از چندین بار تماس کسی پاسخ  داد و برای رفع مسئولت از خود شماره تلفن دیگری داد و گفت با این واحد تماس بگیرید! باز با شماره جدیدتر تماس گرفتیم که سر آخر هیچ کس جواب تلفن را نداد!
بی شک خواسته قاطبه اهالی رسانه در سراسر کشور  از دولت تدبیر و امید این است که توجه بیشتری به قشر زحمتکش خبرنگار که انعکاس دهنده خدمات مسئولین، کمی ها و کاستی های جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند، داشته باشد.

یکی از خواسته های به حق این قشر زحمتکش، تداوم اعمال بیمه اصحاب رسانه است. دیگر موضوعی که سالهاست فقط در حد وعده باقی مانده و هنوز اجرایی نشده، تصویب بازنشستگی خبرنگاران پس از بیست سال خدمت است! پرداخت وام مسکن و سایر کمک هزینه ها نیز خواسته های بجایی است که متاسفانه فقط شامل حال خبرنگاران صدا و سیما و برخی از فعالان مطبوعات سراسری  در کشور می شود و رسانه های مکتوب در استان ها همیشه مورد بی توجهی و بی مهری قرار می گیرند!

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">