روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

تراژدی صبح صادق

پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۲:۱۷ ب.ظ

توحید بی دریغ/ امروزه روزنامه جزء بهترین و راحترین راه های خبر رسانی بعد از رسانه جمعی میباشد از این رو سالهاست که به تعداد روزنامه ها ، هفته نامه ، ماه نامه و سال نامه ها افزوده میشود تعدادی مورد استقبال مردم واقع میشود و  تعدادی هم شانس با آنها نیست و زود به پایان غمگینشان یعنی ورشکستگی می رسند . و در طول این سالها بارها مشاهده شده که عده ای پنجه بر پنجه در مقابل دوست داران فرهنگ ، هنر و تمدن ایرانی ایستاده اند و چوب لای چرخ این ارزش ایرانی کرده اند و با تعصبات بیجا و و به اصطلاح ادای پلیتیک ها را در آورند میخواهند تخیلات و افکار فاشیستی خود را بر این جماعت بقبولانند تا که چه ؟ مثلأ به فکر جامعه و مردم هستند ولی در واقع ... ما که چنین چیزی مشاهده نکرده ایم ، شما چه ؟؟

از آنجای که ملت ما سالهاست به بیماری فاتالیسم اسلامی مبتلا شده به ناچار مهر سکوت بر روی لبان خود گذاشته و تنها نزاره گر این همه بی عدالتی ها هستند و ترجیح میدهند که بنشینند و تماشا کنند که آخر داستان چه میشود . شاید مثال خوبش همین آقای سعید مرتضوی باشد دادستان سابق تهران که بانی بسته شدن بیش از صد روزنامه در سالهای حضورش بوده حال به سخنان ایشان که در روزهای پایانی سال 91 که در روزنامه جام جم چاپ شده ، در زماندادگاهی ایشان برای اتفاقات ناگواری که در کهریزک به وقع پیوست و ایشان بدون هیچ ابای اظهار کردن که خانواده دو تن از آن پنج که از ایشان شکایت کرده اند پشیمان خواهند شد ... !!!!!! کاری نداریم و اصلأ موضوع بحث من هم نیست .

این تنها یکی از هزاران نفری بود که باعث فروپاشی روزنامه در ایران بود و همانند این موضوع آنقدر هست که ما هیچ از آنها نمیدانیم .

بهتر است از مطلب اصلی که همان فاتالیسم اسلامی است دور نشوم ، چند پیش همان طوری که در کیوسک مطبوعاتی در حال کشیدن سیگار و خواندن تیترهای روزنامه بود با روزنامه ای آشنا شدم بنام صبح صادق ، هرچند که در حد اندازه های آن نیست که اسمش را بگذارم روزنامه بهتر است بگویم کاغذ پاره های زرد که حداقل شأن روزنامه و روزنامه نگاران همچون آرش شعاع شرق ، آرش سیگارچی و... زیر سوال نرود .

همان طور که مطلبهایش را میخواندم به ستونی برخوردم بنام اندیشه که اختصاص داشت به اشنای با شیطان پرستی و آداب و رسومشان ، برایم جالب شد و حالا که بعد از هشت ماه که ستون اندیشه ، تیتر شیطانی پرستی را برداشته من شروع به نوشتن کردم هرچند که بعد از چند شماره ای که از این روزنامه و این ستون خواندم دیگر تحمل خواندن این چنین گزافه گویی ها را نداشتم اما بهتر دانستم صبر کنم و بخوانم .

نمیدانم که نگارنده این ستون به چه استدلالهای آن مطالب را نوشته بود جالب است بدانید ایشان نماد علم پزشکی ، سوسک عنکبوت ، نماد شرکت والت دیزنی ، کمپانی اپل ، وودافون ، تایم وارنر ، ورژن 6 و 7 فتوشاپ ادوبی آن هم بخاطر آنکه در لگوی آن عکس چشم قرار دارد و در برنامه پی دی اف شرکت ادوبی که متهم به تبلیغ نماد 666 است ، نماد صلیب شکسته و شماره 33 در شرکت مایکروسافت ، مرورگر اینترنت گوگل کروم ، آنتی ویروس نوُد 32 ، سایت یو تیوب سومین وبگاه پر طرفدار بعد از گوگل و فیس بوک آن هم به دلیل خیلی احمقانه ای که چون از رنگهای سیاه و قرمز استفاده کرده ، و خنده دار تر این است که بارکد روی کالا را به دلیل سه خط که در ابتدا ، وسط و انتهای آن قرار دارد محکوم به شیطانی بودن کرده ، شرکت مک دونالد ، و حتی ابلهانه ترین قسمت آن علامت فاک را هم به شیطانی بودن متصل میکند ، کمی باعث تاسف است که افرادی بی خرد و بی سواد دست به قلم میبرند و فضای روزنامه را به کثافت میکشند افراد بیخردی که میپندارند که همه چیز بر علیه آنان است پس از این رو بهتر است که گوجه را هم از سبد کالا خط زد و حرام علام کرد چون وقتی آن را از وسط نصف میکنی طرح یک صلیب در وسط آن پیداست بگردید شاید در کعبه هم نمادی از شیطان باشد خدا که در گوجه اش نقش صیلیب را رسم کرده... . نشریه زرد صبح صادق نه اینکه روزنامه نیست بلکه محل اجتماع عده ای بی سواد است که عشق به بزرگ نمای دارند ، که از نظر من مبتلا به سادیسم هستند که هنوز در رویای اتوپیست خیالی خود بسر میبرند ، نشریه زرد صبح صادق نه تنها با این نوشته بلکه با مقاله های پیش پا افتاده و با تعصبات بی معنی خود نویسندگانی چون هدایت ، سارتر ، مارکه دو ساد و ... را هم زیر سوال میبرد . سوال من از سر دبیر این روزنامه این است که آیا تا بحال کتابی از این نویسندگان را مطالعه کرده ؟ از نظر من کار این نشریه زرد تنها ایجاد یک فضای غیر عقلی و بد نمایاند ملل دیگر و فعالان و دلسوزان ایران و نابود کردن این سرزمین هستند ،

و اگر تمام این کمپانی ها و شرکت ها شیطانی هستن پس اینقدر دم از بیداری اسلامی نزنید چون آن گونه که شما میگویید تمام دنیا شیطان پرست هستند ، بهتر است از این خوابی که شما را همچون صلصال کالفخار کرده بیدار شوید و بگذارید در وجودتان گیاهان سبز شوند دنیا در حال پیشرفت است ولی ایران با تفکرات بی معنی افرادی همچون شما روز به روز به نابودی نزدیک می شود . تا زمانی که همچین روزنامه ها و افرادی ساقه دار فرهنگ و ادبیات ایران باشد بهتر است در قرن وسطی ایرانی بمانیم و در انتظار رنساس ایرانی باشیم که آن هم با این چنین مردمی بعید میدانم .

همان بهتر که کتیبه حقوق بشر کوروش ، سرستون های تخت جمشید در لُبر پاریس و موزه های دیگر بمانند و تو ای صادق در هرلاچز بخواب که ایران به طاعونی بد تر از طاعون کامو دچار شده . اینجا دیگر نه حق نداری حرف بزنی ، نه بنویسی ، نه راه بروی ، چون یارانه های دولتی قطع شده و شاید فردا نفس کشیدن هم ممنوع شود.

پیوند به: وبلاگ شخصی توحید بی دریغ،

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">