روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

جوابیه آرش شعاع شرق +توضیحات کاشف اسرار

يكشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۱۳ ب.ظ

کاشف اسرار-پایگاه خبری “کاشف اسرار“در دوازدهم ماه جاری ،یادداشتی تحت عنوان:”” تحلیلی بر نامه یک روزنامه نگار به مدیر ارتباطات شهرداری رشت! “را بر روی خروجی خود منتشر کرد.

به گزارش کاشف اسرار،به دنبال انتشار این یادداشت،مدیر مسئول پایگاه خبری”گیلان نو”جوابیه ای را برای این رسانه به شرح ذیل  ارسال کرده که ضمن انتشار آن،توضیحات کاشف اسرار،هم منتشر می شود:

جناب آقای خلیل اخوان اصغری
مدیر محترم پایگاه خبری کاشف اسرار

سلام علیکم
با صلوات برمحمد (ص) و آل محمد (ص)
ضمن تشکر از حضرتعالی بابت انتشار خبر “تحلیلی بر نامه یک روزنامه نگار به مدیر ارتباطات شهرداری رشت”احتراما توضیحات ذیل جهت آگاهی و اطلاع حضرتعالی و درج در آن رسانه وزین به حضور تقدیم می گردد؛

۱) بدینوسیله به استحضار می رساند که اینجانب درحال حاضر علاوه بر مدیریت پایگاه خبری گیلان نو، در دو رسانه دیگر یعنی پایگاه خبری خزر برخط به عنوان دبیر تحریریه و در نشریه هشدار به عنوان سردبیر مشغول به فعالیت می باشد و ضمن اشراف کامل بر قانونِ مورد استناد این نامه را به عنوان یک فعال رسانه ای و از جایگاه سردبیری نشریه دوم یعنی دو هفته نامه هشدار به خانم فاطمه قدیمی حرفه نوشته و واقف است که می بایست نامه را فرمت قانونی (یعنی درج کدملی، کدپستی، آدرس و روی سربرگ) به دفتر ایشان تقدیم نماید، اما به دلیل پاره ای از مسائل از درج آن در سایت خودداری نمودم.

۲)در خبر خود از جمله سوابق اینجانب را فقط  فعالیت در پایگاه خبری خزربرخط دانستید!
از این روی جهت اطلاع جنابعالی عرض می کند: در طول قریب به ۱۰ سال فعالیت مستمرِ رسانه ای ام، سابقه همکاری با نشریات تخصصی و غیر تخصصیِ مختلفی از جمله روزنامه نقش قلم، روزنامه گلچین امروز، روزنامه سراسری جهان صنعت، روزنامه فضیلت، سئوال جواب، مارلیک، پادنگ،دادگر، رهاورد قلم، رهاوردگیل،خط مهر، گیلان ما و…” همکاری داشته ام.
علاوه بر آن در زمینه های پژوهشی و ویراستاری نیز تالیفات  مختلف منتشر شده و یا آماده انتشار نیز دارد و موردی که ذکر فرمودید یعنی فعالیت در پایگاه خبری خزربرخط، فقط مربوط به سه سال گذشته است.
۳)مطابق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات هر ایرانی حق دارد تا به هر مقام مسئولی که در قانون تعیین شده نامه زده و در خصوص موضوعاتی که محرمانه نباشد سئوال بپرسد.
این جانب نیز بر همین مبنا میزان پرداختی های شهرداری به رسانه های گیلان و هزینه سفر مدیر روابط عمومی و هیئت همراه به سه کشور سوئد، ایتالیا و کره جنوبی را درخواست کرده تا در یکی از شمارگان نشریه هشدار به درج آن جهت اطلاع عموم اقدام نمایم.

در خاتمه ضمن تشکر مجدد از جنابعالی برای تان آرزوی موفقیت، تندرستی و سلامتی دارد.
آرش شعاع شرق_روزنامه نگار و فعال رسانه ای

و اما توضیحات کاشف اسرار:

یک:در بند یک جوابیه بر اشراف به قانون مطبوعات تاکید شده است،این در حالی می باشد بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات:”هر گاه در مطبوعات مطالبی مشتمل بر توهین یا افترا، یا خلاف واقع و یا انتقاد نسبت به شخص (‌اعم از حقیقی یا حقوقی) مشاهده شود،‌ذینفع حق دارد پاسخ آن را ظرف یک ماه کتباً برای همان نشریه بفرستد”،با مداقه در متن یادداشت کاشف اسرار،النهایه به این استنتاج دست خواهید یافت که مشتمل بر توهین یا افترا،یا خلاف واقع و یا انتقاد نبوده که نیاز به ارسال جوابیه باشد.

دو:در بند اول به این نکته آمده است:”….علاوه بر مدیریت پایگاه خبری گیلان نو، در دو رسانه دیگر یعنی پایگاه خبری خزر برخط به عنوان دبیر تحریریه و در نشریه هشدار به عنوان سردبیر مشغول به فعالیت می باشد”،این در حالی می باشد با مداقه در لید خبر منتشر شده در گیلان نو،به نامه مدیرمسئول این پایگاه خبری اشاره گردیده و در تمام پاراگراف ها،نشانی از فعالیت آرش شعاع شرق در پایگاه خبری خزر برخط و دو هفته نامه هشدار، نشده است،ضمن این که تاکنون مجوز این رسانه(هشدار) در سایت جامع رسانه های کشور،قید نشده است؟!

photo_2016-11-15_16-51-56

سه:در یادداشت منتشر شده در کاشف اسرار،از جمله سوابق رسانه ای آرش شعاع شرق ،به فعالیت در پایگاه خبری خزر برخط گردیده و نیازی به انتشار تمام سوابق رسانه ای نبوده و ارسال جوابیه مبنی بر فعالیت در حوزه زمینه های پژوهشی و ویراستاری کتاب ربطی به تحلیل این رسانه در دوازدهم آبان ماه ندارد.

چهار:در بند دوم جوابیه به فعالیت سه ساله در پایگاه خبری خزر برخط اشاره شده ،این در حالی می باشد،هیات نظارت بر مطبوعات در ششم بهمن ماه ۱۳۹۳ نسبت به موافقت با انتشار این رسانه موافقت کرده،بنابراین دارای فعالیت رسمی ۲۱ ماهه بوده و فعالیت رسانه ای سه ساله اشتباه است.
پنج:درباره بند چهارم جوابیه ،هر شهروند ایرانی حق دارد نسبت به درخواست دریافت اسناد غیر محرمانه اقدام کند،بنابراین اشاره به پرسیدن از مقام مسئول،درست نیست.

شش:درباره بخشی از جوابیه بند اول مبنی بر این که:”…..واقف است که می بایست نامه را فرمت قانونی….”اینک سئوالات ذیل مطرح می شود:

یک”اگر ادعا دارند به دلیل پاره ای مسائل از درج کدملی، کدپستی، آدرس و روی سربرگ در سایت خودداری کرده،از سوئی دیگر بر فعالیت در دو هفته نامه هشدار اذعان کرده،دلیل عدم انتشار نشانی محل کار رسانه ای در “پایگاه خبری گیلان نو”،چیست؟

در پایان از مدیر مسوول گیلان نو،درخواست می شود هر چه سریعتر نسبت به حذف عکس منتشر شده در گزارشی منتشر شده در شهریور ماه امسال و با تیتر:«حواشی تأمل برانگیز وزیر ارشاد با خبرنگاران گیلانی»که بدون کسب رضایت از مدیرمسؤول کاشف اسرار انتشار و علیرغم ارسال پیامک،تاکنون حذف نگردیده،اقدام شود./ پایان پیام

پیوند به پایگاه خبری؛ کاشف اسرار،

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">