روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

چندی قبل یادداشتی در وبسایت روزنوشت خود، درج کردم که بعد از مدتی کوتاه، پیش بینی نوشته شده جامه عمل به خود گرفت.

ماجرا از آنجا شروع شد که فردی به نام زکریا لطفی پور برای ثبت نام کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی به فرمانداری رشت مراجعه می کند! وی که با ظاهر و تیپی خاص به فرمانداری می رود، اظهاراتی را بیان می کند که تبدیل به سوژه ای برای خنده برخی افراد در شبکه های اجتماعی می شود!

نگارنده با توجه شناختی که از این فرد داشت، در همان مطلب از شهروندان فهیم درخواست کردم؛ "عینک شوخ طبعی را از چشم بردارند و با دید دیگری به موضوع بنگرند و تاکید کردم، شاید این موضوع هدفمند باشد."

اما کسی توجهی نکرد و النهایه، نام زکریا لطفی پور با شش کلاس سواد!!در لیست تایید صلاحیت شده های مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت منتشر شد!

این اتفاق تا چه اندازه می تواند برای هیئت های اجرایی استان به ویژه رشت که فردی مانند زکریا لطفی پور را تایید صلاحیت کرده اند هزینه ساز باشد؟!

هدف نگارنده از انتشار آن یادداشت دقیقاً همین بود که مسئولان مربوطه با دقت بیشتری به این مساله بپردازند، و لاغیر... اما پایگاه خبری تحلیلی و اطلاع رسانی فراسوی کوچصفهان با انتشار یادداشتی، ابتدا به سایت سنگرما و سپس به یادداشت منتشره در این وبسایت واکنش نشان داد که عیناً از نظر می گذرانید:

{{شهر رشت با تمام معاریف و چهره های برجسته جهانی اش در زمینه های علمی و فرهنگی و ورزشی و … مشاهیری نیز دارد که شاید از لحاظ علمی و سواد درجه عالی نداشته باشند، اما نام و آوازه های آنها به سبب برخی مسائل در سطح گیلان و ایران شناخته شده است.از یوسف لولا و سیروس باقلا در رشت گرفته تا لات ها و لمپن های زمان دورِ رشت همچون؛ کبل کیجا و قربعلی چماق و عظیم رشتی و …شهیر هرچه باشد شهیر است. حال یکی همچون سرلشگر بهرام هشیار بزرگترین طراح عملیات هوایی در جهان، در گذر زمان و نسل جوان به فراموشی سپرده می شود، یکی همچون یوسف لولا به واسطه سخنان بهلول وار و حرکات و سکنات اش شهرتی در سطح ایران پیدا می کند. اما از تاریخ حذف نخواهند شد.این روزها که بازار ثبت نام انتخابات داغ است و همه به دنبال تبلیغ هستند، موافقان و مخالفان کاندیداها در شبکه های اجتماعی با هم به بحث و تبادل نظر می پردازند، گاهی در این بین زنگ تفریحی هم برای خود در نظر می گیرند و کاندیداهایی که شرایط لازم را ندارند و برای ثبت نام می روند را به نوعی سوژه می کنند!}}

چند روز گذشته اخبار وفیلم های متفاوتی از ذکریا لطفی پور”  در شبکه های اجتماعی منتشر شد که حکایت از کاندیداتوری وی ” داشت. اما آنچه  قابل تامل بوده  ومطمئا” با طرح وبرنامه ای توهین آمیز منتشر شده درج خبری با عنوان لیست افراد کوچصفهانی که در انتخابات مجلس نام نویسی کردند+ عکس در مورخه ی ۹۴/۱۰/۶ توسط یک سایت مدعی اصول گرایی واخلاق گرایی  بوده  که نام  وتصویر وی را در صدر این مطلب در کنار افرادی مانند مهندس جعفرزاده ، روحانی سید رضا مطهری ،سید محمد حسین طباطبائی ،ومحمد رضائیان  نگاشته است.که نشان زیر پا گذاشتن قداست انتخابات است ویک توهین به مردم کوچصفهان و کاندیدهای محترم می شود.

ذکریا لطفی پور در انتخابات کاندید نشده که از اواینچنین نام برده می شود . او به محل ثبت نام مراجعه کرده و پس از دقایقی توسط عوامل حضورداشته از محل به بیرون هدایت شد. پس نامبرده کاندید تلقی نمی شود.وصرفا”عده ای بنا بر هر دلیل از اوفیلم میگیرند واخبار تهیه می کنند و به شعور مخاطبین و کاندیدهای محترم توهین می کنند.

در زیر نمونه ای از وصف این فرد در یک سایت را می خوانید.

{{در فیلم منتشر شده از وی، شخصاً مدرک تحصیلی خود را ششم ابتدایی می گوید. اما در گفتگو با یک خبرگزاری دیگر میگوید تا سوم ابتدایی درس خوانده است! (شاید این تناقض در گفتار هم دلیلی دارد!)حقیقتاً زمانی فیلم و اخبار منتشره از زکریا را دیدم، شوکه شدم. چون زکریا لطفی پور را از سالها پیش می شناسم. اولین بار حدود ده سال پیش شاید هم بیشتر وی را در یکی از قهوه خانه های رشت دیدم. جایی که اغلب مال خرها و شر خرهای معروف رشت و استان پاتوق می کنند. همان ایام نیز همیشه با پوششی شیک و تیپ خاص و کراوات در شهر رفت و آمد می کرد.تعجبم ازین بود که چرا زکریا چنین کاری کرد؟ فردی که شاید سطح تحصیلاتش بالا نباشد، اما (به گفته خودش) سالها در خارج زندگی می کرد و زبان خارجه اش آنطور که بنده به شخصه در صحبت با او دیدم به قول امروزی ها “فول” بود.در طول چند سالی که هر روز این فرد را می دیدم، شاید هیچگاه پیش نیامد که در دستانش کتاب های مختلف فلسفی و .. ندیده باشم. نه اینکه کتاب به دست گرفتنش ژست بوده باشد، خیر!… بلکه از هر کتابی هم که همراهش بود، اطلاعات کافی داشت.اگر بطور جدی پای صحبت هایش بنشینید اطلاعات اش بسیار به روز و فوق العاده است. همان زمان هم بسیاری از شخصیت های سیاسیِ کشورهایِ همسایه و حتا قاره های دیگر را می شناخت و علم و آگاهی عجیبی داشت که حتما نشات گرفته از مطالعه، تحقیق و پیگیری اش داشت.من که باورم نشد، زکریا از روی جهل چنین کاری کرده و برای لودگی به فرمانداری رفته باشد. کمی متفاوت بنگریم و عینک شوخ طبعی و طنازی را از چشم برداریم، شاید این اقدام زکریا لطفی پور پیغامی را دارد.بعید به نظر می رسد، او که به اظهار سایت فرارو یکبار هم سال هشتاد و هشت برای انتخابات ریاست جمهوری از رشت به تهران رفته بود تا ثبت نام کند، بی دلیل دست به چنین کاری زده و اقدامی هجو کرده باشد. البته شاید… شاید هم چنین نباشد.}}

تحریف، سبک شمردن و تحقیر به وسیله‌ی شوخی و مسخره کردن، یکی از استراتژی‌ها و تاکتیک‌های اصلی دشمن در جنگ نرم است؛ لذا مراقب باشیم که به هیچ وجه نباید با موضوعاتی که ارتباط مستقیم با اراده ملت  دارد ا شوخی کرد -که   زیبنده یک ایرانی ،گیلانی و…نیست .


پی نوشت: البته بر سایت خبری تحلیلی و اطلاع رسانی سنگرما، نیز نمی توان خرده گرفت، چرا که این پایگاه خبری بر حسب وظیفه ذاتی خود اقدام به انتشار اخبار کرد.

نظرات  (۲)

Obtaining is usually bad... milimeter kay! RIAA around states injuries... Purchase your personal new music, no longer grab this.
  • real psychic readings
  • پست بسیار خوب من کاملا از این وب سایت قدردانی میکنم ادامه کار خوب!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">