روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

خاطره ای تلخ در یک روز خاص!

پنجشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۳ ب.ظ

سال گذشته در همین ایام بود، که برگه احضاریه ای توسط پُست به منزل ما ارسال شد!

در برگه احضاریه، شاکی، پلیس فتا و اطلاعات نیروی انتظامی استان گیلان، و اتهام "تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی" عنوان شده بود! حدود دوماه و نیم گذشت تا توانستم بی گناهی خود را ثابت کنم و حکم برائت بگیرم. اما امروز که یکسال از آن تاریخ می گذرد، همچنان یک چیز برایم عجیب و قابل توجه به نظر می رسد!

سال نود وسه، روز خبرنگار یعنی 17 مردادماه، مصادف شد با روزجمعه. روز شنبه 18 مردادماه ساعت 9 صبح نوبت دادگاه بدوی بنده بود. دادگاه به دلیل سئوالات مختلف تا ساعت 12:30 دقیقه طول کشید.

جالب در این بین اینجا بود که ساعت 10 صبح روز شنبه 18 مردادماه، در محل فرماندهی انتظامی فلکه رازی از خبرنگاران تجلیل به عمل می آمد، که بنده به عنوان سردبیر پایگاه خبری خزرآنلاین می بایست حضور پیدا می کرد، اما در همان ساعت به شکایت اطلاعات همان نیروی انتظامی که تجلیل داشت، در دادگاه باید پاسخگو می بودم!

آخر نمی دانستم و هنوز هم نمی دانم، تجلیل شان را باید باور کنم، یا شکایت شان را!

خبر تبرئه من که در مجله اینترنتی پیام رشت منتشر شد:

حکم برائت خبرنگار گیلانی صادر شد

آرش شعاع شرق خبرنگار و روزنامه نگار گیلانی که چندی پیش به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به دادسرای انقلاب احضار شده بود، سر انجام پس از دوماه تبرئه شد.

بنا بر این گزارش، جمیع اتهامات وی از جانب پلیس فتا و اطلاعات نیروی انتظامی  استان گیلان فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق وبلاگ نویسی عنوان گردیده بود که طی دو مرحله بازجویی و بازپرسی در تاریخ های هفتم و شانزدهم تیرماه و سپس در دادگاه غیرعلنی که در شعبه اول دادگاه انقلاب رشت (درست یک روز بعد از  روز خبرنگار، یعنی شنبه ۱۸مردادماه) برگزار گردیده بود، وکیل وی ضمن رد کلیه اتهامات مطروحه، تمامی مطالب انتشار یافته در وبلاگ موکل را نقد منصفانه و  بی ارتباط  با تبلیغ علیه نظام دانست.

گفتنی است اکثر مواردی که در گزارش پلیس فتا به اداره اطلاعات نیروی انتظامی، به عنوان محتوای مجرمانه و مصادیق جرایم رایانه ای تلقی گردیده بود، مطالب انتقادی از اوضاع معیشتی، اقتصادی و سیاسی ایران به همراه تصاویری برگرفته از خبرگزاری های مجاز کشور نظیر (ایسنا، ایرنا، ایلنا و تابناک) بود که در حکم برائت وی نیز درج و عنوان گردیده که در پرونده ایشان هیچ یک از مسائلی که ارکان نظام، تمامیت ارضی، جمهوریت، اسلامیت، تشیع و ولایت فقیه را زیر سئوال ببرد، وجود نداشته است.

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">