روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

چندی پیش یکی از پایگاه های خبری استان گیلان با انتشار یادداشتی تحت عنوان "چرا گیلان نو حرمت قلم و نام پدر را شکست"، مطالبی را به اینجانب و پایگاه خبری گیلان نو نسبت داد. از آنجایی که مبنای راه اندازی این وبگاه، درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است و مقرر شد کلیه مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شودنیز در آن بارگذاری شود، مطلب یاد شده را فارغ از هرگونه دفاع و یا رد برای نمایش خوانندگان گرامی منتشر می نماید و قضاوت را بر آنان واگذار می کند.

vg6n_آرش-_شعاع_شرق_.png

آرشیو مطالب سایت گیلان نو در این مدت کمتر از یکسالی که از عمرش میگذرد نگاهی کردم؛ در آن چیزی نیافتم جز هتاکی, حرمت شکنی, استفاده از الفاظ رکیک غیرفرهنگی, تهمت و افترا زنی, شایعه پراکنی و تخریب.

با خود اندیشیدم که مسئول جوان این سایت (آرش شعاع شرق) که ۲۴ سال از عمرش میگذرد چرا به چنین شیوه رسانه ای اینچنین قبیح و ضدفرهنگی روی کرده است؟ پاسخی در ذهنم شکفت آن بود که او برخلاف پدرش (عباس شعاع شرق) که فردی اهل قلم و فرهنگ دوست بود و مفتخر به دریافت جوایز ارزشمندی هم در حوزه نویسندگی در سالهای دور شد؛ راهی دیگر را گزید راهی که حرمت قلم و ادب و فرهنگ و نام پدر را شکست و از شکافی در میان اختلافات سیاسیون گیلان بهره جست تا با استفاده از تیترها و اخبار و متونی غیرادبی و استفاده از واژه هایی که در کوچه و خیابان هم بردنشان عملی زشت و ناپسند تلقی میشود عرصه فرهنگی را به عرصه لمپنیزم رسانه ای بدل کند! آنهم با هدف بالابردن آمار بازدید سایتش و پراکندن این شعار که گیلان نو پربیننده ترین سایت خبری استان گیلان!!

و آیا این هدف و تبدیل شدن به یک مجله زرد اینترنتی! آنهم با یک سوژه!! میتواند در دل مردم فرهنگ دوست گیلان جایی داشته باشد؟!

این خشم و انزجار گیلان نو از سوژه خبری اش از برای چیست؟ این نفرت از کجا می آید؟ این ابزار دست جریان انحرافی؛ با چه هدفی مشغول کار است؟ آیا مسئول جوان سایت گیلان نو از بازیچه شدنش توسط جریان انحرافی که اخیرا خود را محور دینداری هم میپندارند آگاه است؟!

نویسنده این سطور اطمینان دارد که این جوان خود نیز نمیداند وارد چه بازی شده و نمیداند عروسکی در دست عروسک گردانی پلید گشته است! عروسک گردان و عروسک گردانانی که در پشت صحنه او را ملعبه خود قرار داده اند و روی سیاه خود را در نقاب کردار زشت و ناپسند این جوان پنهان کرده اند!

آنچه نگارنده این سیاهه از خواننده محترم میخواهد تحریم این سایت است. به هیچ روی هیچ مطلبی از این سایت خوانده نشود حتی در فضای شبکه اجتماعی.

فارغ از هر سمت و سوی سیاسی باید این روش غلط در جامعه با بازخورد منفی مردم روبرو شود تا دامان فضای اجتماعی از تنش و زشتی و بی فرهنگی پالوده گردد و جای این لفاظی های غیرمتمدنانه, نقد جایگزین گردد.

نقد هدفمند, با ادبیات فرهنگی که شایسته نام نویسندگان و خبرنگاران حقیقی است که هدفشان رشد جامعه است گردد. خبرنگاری آزاد, با اندیشه بلند برای توسعه فرهنگی وطن و نه به عقب برگرداندن فرهنگ عمومی جامعه به نقطه ای که در آن لمپنیزم حاکم است!



مدیرمسئول گیلان نو قضاوت را به شما خوانندگان عزیز واگذار می کند...

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">