روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های خوانندگان آوای رشت است. انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. مخاطبان گرامی می توانند با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تایید یا نقد کنند.

آرش شعاع شرق- روزنامه نگار، پژوهشگر و عضو خانه مطبوعات گیلان:

جناب آقای اسماعیل پور مدیرکل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ خودتان بهتر می دانید که مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی در جهان تاثیر زیادی در روند توسعه، پیشرفت، آبادانی و اعتلای تمامی مسائل اجتماع (اعم از سیاست، ورزش، فرهنگ و هنر و ادبیات و…) دارد.  لذا جامعه ای که مطبوعات آن بیمار باشد، بی شک تمامی موضوعات جامعه نیز یا بیمارند و یا در آستانه بیماری قرار می گیرند و پس از مدتی نیز کم کم رو به اضمحلال و نیستی خواهند رفت!

به خصوص در جامعه گیلان که در طول سال های گذشته در بسیاری از موارد بجای پیشرفت، پسرفت داشته ایم و همچنان نیز به راه کج مان ادامه می دهیم بدون اینکه در فکر تغییر در مسیری درست باشیم!

آقای مدیرکل!! انتخابات خانه مطبوعات گیلان که قرار بود بیست و سوم بهمن ماه برگزار گردد، به دلایل نامعلومی به هشتم اسفندماه موکول شد! انتخاباتی که از اساس دارای ایراد و اشکال بود! آری ایراد و اشکال! بنده به عنوان یک خادم مطبوعاتی در گیلان برخود واجب می دانم تا به ایرادات و اشکالاتی که متوجه آن شدم اشاره کنم تا آیندگان بدانند که چه به روزگار این استان آورده اید!

از ابتدا آغاز می کنم! از شروع عضو گیری خانه مطبوعات!

1.     تایید 360 نفر از اعضاء جدید خانه مطبوعات گیلان توسط چه کسی و یا کسانی انجام شد؟! (همان افرادی که دور قبل در انتخابات رای آوردند و این دوره هم کاندیدا شدند! و از قضاء رای هم آوردند!)

2.     برخی از این افراد چگونه رای آوردند؟ چرا از یک نشریه در خانه مطبوعات 5 نفر عضو دارد و از نشریه ای دیگر ده ها عضو؟؟(و یقیناً در زمان برگزاری انتخابات بُرد با آن کسی است که با باند بازی به تمام افراد خانواده و دوستانش کارت خانه مطبوعات را داده است!)

3.     آیا تمامی کسانی که در این خانه عضو هستند خبرنگار و مطبوعاتی اند!؟ چرا اداره ارشاد خبرنگاران و آگهی بگیران و روزنامه نگاران و در مجموع تمامی فعالان این عرصه را دسته بندی نمی کند؟

4.     آیا تاکنون از خود پرسیده اید افراد باسابقه و توانمندی که در استان فعالیت مطبوعاتی دارند چرا در این خانه عضو نشده اند؟

5.     تایید صلاحیت کاندیداهایی انتخابات روز 8اسفند برچه اساسی انجام گرفت؟ و بر چه معیاری یک آگهی بگیر به خود اجازه کاندیدا شدن در این خانه را داد؟این فرد چه جایگاهی در بین اهالی مطبوعات دارد و کجای عالم پهناور مطبوعات قرار دارد!؟

6.     در حضور دیدگان بیش از 140 نفر از اهالی رسانه که برخی نیز وکالت افراد غایب را داشتند تعداد آرای مأخوذه 17برگ بیشتر از حاضرین اعلام شد!!یعنی 203 نفر چه حضوراً و چه با وکالت به شخص ثانی در این انتخابات حضور داشتند و آرای  بیرون آمده از صندوق 220 برگ اعلام گردید!

7.     طبق هر قانونی در هر کجای این کره خاکی اگر تعداد آرای بیرون آمده از صندوق حتا یک برگ بیشتر از حاضرین باشد باطل می شود، اما متاسفانه  شما که متولی و برگزار کننده این انتخابات بودید علاوه بر اینکه در جلسه غایب بودید دستور چنین کاری را هم ندادید! و با این اقدام به شعور جامعه مطبوعاتی گیلان توهین کردید.

8.     جناب آقای اسماعیل پور مطمئن باشید که آیندگان عملکرد شما را مورد قضاوت قرار خواهند داد و بی شک می بایست نزد وجدان و خدای خویش پاسخگو باشید.

پیوند به پایگاه خبری؛ آوای رشت،

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">