روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

محمود باقری خطیبانی نائب رئیس سابق شورای شهر، دکتر رضا رسولی رئیس کمیسون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر رشت به همراه تعدادی از فعالان رسانه ای در استان، با حضور در منزل آرش شعاع شرق، پژوهشگر حوزه گیلانشناسی دیدار کردند.


در ابتدای این دیدار آرش شعاع شرق با ارایه گزارشی از فعالیت های پژوهشی خود در سالیان اخیر پرداخت .
وی با بیان اینکه در دوره های دوم و سوم شورای شهر در حوزه های پژوهشی و گیلانشناسی کارهای در خور تقدیری انجام شد، تصریح کرد: شورای چهارم اسلامی شهر رشت، تا کنون نتوانسته آن گونه که باید و شاید در این حوزه ورود کند.
وی با اشاره به جمله ای از رابینو شرق شناس انگلیسی و نائب کنسول دولت بریتانیا در رشت که می گوید:«وقت کوتاه است و عمارات و ابنیه قدیم ویران و کتیبه ها و نقش ها محو می شود. پیران می میرند و اطلاعات خویش را با خود به سینه قبرستان می برند، پس باید هرچه زودتر به جمع آوری آثار و تحقیق و مطالعه کوشید که فرصت غنیمت است و از دست می رود.» اذعان داشت: با وجود تمام کارهایی که تاکنون صورت پذیرفته، هنوز بخش های زیادی از تاریخ رشت و استان گیلان ناگشوده باقی مانده و می طلبد که مسئولان مربوطه در این زمینه ورود جدی کنند.
رضا رسولی عضو شورای شهر رشت تحقیق های صورت پذیرفته توسط این پژوهشگر گیلانی را ارزشمند عنوان و خاطر نشان کرد: در این برهوت اسناد و مدارک جمع آوری اطلاعات از هویت شهری، ثبت و ضبط آن به صورت مکتوب کاری ارزشمند و قابل تقدیر است، اما بهتر است که آثار تالیف شده در این حوزه به طور مدون و منسجم جهت شناخت نسل جوان از پیشینه و تاریخ شهر منتشر شود.
این عضو شورای شهر رشت، با بررسی اسناد و فیش برداری های انجام گرفته از محلات و تاریخچه رشت توسط این پژوهشگر گیلانی، گفت: “اگر این آثار و زحمات رو میدیدم و مولف آن را نمی شناختم، فکر می کردم فردی شصت ساله با سالها تحقیق آن را جمع آوری کرده است.”
در خاتمه این دیدار محمود باقری خطیبانی نائب رئیس سابق شورای شهر رشت نیز اظهار داشت: ” تحقیق و قلم در این خانواده ریشه قدیمی دارد و نسل های قبل از آرش در این خانواده نیز فعالیت مطبوعاتی داشتند و توانستند در سطح ملی مقام های ارزنده ای کسب کنند و این باید قدر دانسته شود.”

 


نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">