روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

آرش شعاع شرق/ بخاطر دارم 14 سال پیش برای اولین بار و به تشویق و شاید تقلید از پدرم که آلبوم تمبر جمع می کرد، من هم شروع به جمع آوری تمبر کردم.

از همان دوران علاقه زیادی به کلکسیون و جمع آوری تمبر و سکه و اسکناس داشتم. البته این علاقه کم کم مطالعاتی شد و بعد از آن به سمت اسناد خطی رفتم و کلکسیونی از اسناد خطی جمع آوری کردم، بیش از ده هزار برگ سند که هر ازگاهی بعضی شان در پژوهش های گیلانشناسی و تحقیقات و مقالات  ام مورد استفاده قرار می گیرد.

بخاطر دارم همان زمان که تمبر جمع می کردم تاریخچه پیدایش و کاربرد تمبر را بسیار دنبال می کردم.

تمبر در این جمله تعریف و خلاصه می شود: "تمبر یا تمبر پستی مدرکی چاپی است که نشان‌دهندهٔ پیش‌پرداخت مبلغی برای خدمات پستی است. تمبر معمولاً به ‌صورت کاغذی کوچک و چهارگوش تهیه می‌شود که در چهار سوی آن، کاغذ حالت دندانه‌دار دارد و در پشت آن چسبی خاص مالیده شده که با برخورد آب، خاصیت چسبندگی پیدا می‌کند. تمبرها را از روی افراد مهم مانند ملکه شاه دانشمند و از روی اتفاقات مهم و تاریخی یا مکان‌ها چاپ می‌کنند."

همانگونه که مطالعه فرمودید "نقشِ  تمبر" یا همان طرح روی تمبر از روی اتفاقات مهم و تاریخی و رویداد های اجتماعی گرفته شده و سلاطین و حکام و فرمانروایان از دیرباز مهمترین جریانات و رویدادهایی که قصد ثبت و ضبط در تاریخ را داشتند در روی تمبر استفاده می کردند."

به تعبیری تمبر همان یک تکه کاغذ کوچک می تواند دفتری از تاریخ باشد و علیرغم کاربرد اولیه آن که در بدو پیدایش مورد استفاده قرار می گرفت می تواند نقش مهم تری ایفا کند.

اخیراً پس از واقعه منا و کشته شدن تعداد زیادی از هم نوعان ایرانی در مکه مکرمه که بر اثر بی تدبیری و بی کفایتی حکوکت آل سعود صورت پذیرفت، این جرقه در ذهن زده شد که بهترین راهکار جهت مقابله دیپلماتیک و پاسخ کوبنده به خائنان الحرمین شریفه و ثبت این رویداد تلخ در تاریخ ایران و جهان، دولت نسبت به انتشار تمبر یادبود "فاجعه منا" اهتمام ویژه بورزد.

شاید انتشار این تمبر و ارسال نامه هایی با تمبر "فاجعه منا" از ایران به حکومت آل سعود بهترین راهکار مقابله دیپلماتیک و سندی محکم، مستدل و تاریخی برای بی کفایتی آنها برای آیندگان باشد.

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">