روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

نامه "استاد احمد سیگارچی" به "آرش شعاع شرق"

پنجشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۱۹ ب.ظ

جناب آقای آرش شعاع شرق،نویسنده و روزنامه نگار ارجمند                                              
با سلام و عرض ارادت صمیمانه حضور حضرتعالی؛

مقالات پژوهشی، گفتگوهای هنری و نقدهای اجتماعی تان در روزنامه وزین "گلچین امروز" را که از سر لطف و برای رفع تنهایی ام عنایت فرمودید بطور کامل خواندم.
حقیقت امر این است که بعد از فوت اشکان عزیز و هنرمندم همانگونه که بروانه به دور شمع می چرخد به دورم می گشت، کمرم شکست، گوشه نشین و بی حوصله شدم، بطوری که در این هشت سال_ نه تنها مجال خواندن، بلکه هیچ کار دیگری برایم باقی نمانده بود، اماهر یک از نوشته های تان را شروع به خواندن نمودم، آنقدر جذب قلم زیبای تان شدم که مشتاقانه تا انتها ادامه دادم و پس از اتمام تمامی آنها دوباره هر یک را چندین بار  و با دقت بیشتر خواندم.
روزنامه نگاری و پژوهش آنهم در زمینه های اجتماعی و سیاسی امر خطیر و حساسی است علاوه بر دانش و آگاهی کافی و وافی، باید دقت و احتیاط زیادی نمود.
توصیه بنده به حضرتعالی به عنوان برادر بزرگتر (و کسی که به اصطلاح چند پیراهن بیشتر از شما پاره نموده ام) و ارادت خالصانه ای که به شما و سالهای سال به پدر و پدر بزرگتان داشته و دارم این است، با توجه به استعدادهایی که در امر نویسندگی و پژهش دارید، سعی کنید که هیچگاه وارد مسائل سیاسی نشوید و مجدانه به مسائل هنری و تحقیقی بپردازید، چرا که ورود به این عرصه سبب عقب ماندن در کارهای فرهنگی تان می شود و در دراز مدت، پشیمانی های زیادی به همراه خواهد داشت. بنده از سالهای نوجوانی فعالیت های هنری خود را آغاز نمودم و هیچگاه چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی 1357 وارد مسائل سیاسی نشدم، چرا که معنقدم هنر و سیاست دو مقوله جدا از یک دیگرند و نباید با هم ترکیب گردد.
امیدوارم زندگی پسرانم  آرش، آرمان و افشار درس عبرتی برای شما باشد تا لااقل راهی که آنها رفتند را نروید و یک هنرمند ارزشمند در ایران و تاریخ مانا و جاودانه بمانید.
تاکید می کنم، با توجه به استعدادها، توانایی ها و سن کمی که دارید کارهای هنری تان را ادامه دهید و از ورود به فعالیت های سیاسی و حتا قلم فرسایی ساده در این باب خود داری و این مقوله را به اهالی فن واگذار نمایید.
البته این نکته را از بنده به عنوان کسی که پنجاه سال از عمر خود را در عرصه هنر گذراند  به یادگار داشته باشید که نه تنها در ایران بلکه در سراسر این کره خاکی "هنر" به تنهایی برای داشتن یک زندگی مطلوب، تشکیل خانواده و امرار معاش کافی نیست و در کنار این فعالیت های تان دنبال شغل مناسب و منبع درآمدی در راستای علایق و رسته هنری تان باشید. پس از سالها تجربه، با چشم خود دیدم، که هنر آب و نان نمی شود حتا اگر با هرزگی همراه باشد!
در پایان برای شما آرزوی سلامتی، تندرستی، موفقیت و کامیابی می نمایم و بهتر است، تا فراموشم نشده حضورتان عرض کنم، پس از مطالعه آثار هنری تان ( که ای کاش زودتر مرحمت می فرمودید) پس از هشت سال غم و اندوه در سوگ اشکان عزیزم، این ذوق در من ایجاد شد تا به نگارش خاطرات پنج دهه از فعالیت های هنری ام، از دوران کودکی در صومعه سرا، آشنایی با ساز و موسیقی، دیدار- نشست و برخاست با بزرگانی همچون؛ داریوش علیزاده، ویسانلو، شیون فومنی، عاشور پور، رحمت موسوی و... و ... بپردازم و تمایل بسیار دارم کار ویرایش و تصحیح آن توسط شما انجام بگیرد. منتظر پاسخ مثبت تان هستم. کامیاب باشید.
ارادتمند_ احمد سیگارچی صومعه سرایی
 

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">