روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

هفدهم مهر ماه مراسم هفتادمین سالروز تولد عباس امیری هنرمند پیشکسوت و توانای تئاتر،تلویزیون و سینمای ایران در قطعه هنرمندان وادی تازه آباد رشت و با حضور جمعی از دوستان و دوستداران آن مرحوم برگزار شد.

در ابتدای مراسم آرش شعاع شرق (برگزارکننده این مراسم) ضمن خیر مقدم به هنرمندان و هنردوستان حاضر در مراسم گفت: هفدهم مهر ماه 92 مصادف با هفتادمین سال تولد زنده یاد عباس امیری هنرمند توانای تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران است. هنرمندی که مرگ را به بازی گرفته با خلق آثاری ماندگار برای همیشه تاریخ جاودانه شد.

وی ادامه داد: عباس امیری اگرچه اصالتاً متولد شهر آمل از استان مازندران بود، اما از سن 16 سالگی به رشت آمد و در این شهر زندگی کرد و فعالیت های هنریش را از سال 1341 آغاز و در همین شهر رشد و ترقی نمود و به همین دلیل بود وی در تمام مصاحبه هایش خود را گیلانی معرفی و نسبت به این استان تعصب ویژه ای داشت.

آرش شعاع شرق افزود: عباس امیری کارهای ماندگار زیادی انجام داد که به جرأت میتوان از او به عنوان یکی از شاخص ترین و تاثیرگذارترین بازیگران گیلان و ایران یاد کرد.

وی در پایان از مصطفی غلامی استادسرایی سرپرست گروه تئاتر لوتوس به دلیل حمایت معنوی و مالی جهت برگزاری این مراسم تشکر و قد ردانی نمود.

در ادامه این مراسم حبیب پورسیفی پیشکسوت تئاتر و تلویزیون از دوستان نزدیک عباس امیری ضمن بیان خاطرات خود از آن مرحوم گفت: امیری همانگونه که اعلام شد از سال 41 کار تئاتر را آغاز کرد و بعد با گروه هنری آتوسا آشنا و فعالیتش را با آن گروه ادامه داد.

پورسیفی در ادامه اظهار داشت: زمانی که عباس امیری فعالیتش را با گروه هنری آتوسا را شروع کرد به دلیل استعداد فراوانی که داشت مرتب پیشنهاد کاری داشت تا حدی که نمی دانست به کدام یک پاسخ دهد. جالب اینکه هرگز در قید و بند مادیات و مال اندوزی نبود.

کیوان خسرو مرادی کارگردان و بازیگر با تجربه تئاتر و تلویزیون با اشاره به اینکه در دو کار سریال در مقابل مرحوم عباس امیری به ایفای نقش پرداخته است گفت: فقدان بازیگرانی چون زنده یاد امیری همیشه برایم تألم و افسوس به همراه دارد. در جامعه ما هنرمندانی هستند که زحمات زیادی کشیدند اما متاسفانه مورد بی مهری، بی تفاوتی و قضاوت های ناشیانه قرار می گیرند.

وی افزود: عباس امیری هنرمندی بود که برای رسیدن به امیالش زحمات زیادی کشید و این خواسته ها چیزی جز کارکردن مستمر برای هنر و مردمش نبود. زحمتی که یک عمر کار مداوم بی هیچ خواسته ای را برایش نوید میداد.


خسرو مرادی ادامه داد پس از آشنایی با ایشان و گفتگویی کوتاه درست بعد از پانزده سال، بازی در مقابل ایشان را تجربه کردم که خاطراتی را نیز به دنبال داشت.حرفه ای بدون به معنای کامل، پختگی و تواضع ایشان همیشه در خاطرم مانده و مجابم می کند که در وصفش سکوت کنم و بگویم اگرچه جسم عباس امیری در خاک خفته است اما هنر ایشان همواره در یاد دوستداران او باقی خواهد ماند و هیچ کس نمی تواند با بی اعتنایی، بی مهری، خیانت ، جنایت و حتی کسانی که با لباس دوست موجبات ناراحتی هنرمندانی چون آن مرحوم را فرآهم آورده اند هنراین بزرگان را بی ارزش قلمداد کنند.

وی در پایان گفت: یادمان باشد هنرمندان زنده ای که در میان ما نفس می کشند با روحیه ای حساس و شکننده به توجه، حمایت و پشت گرمی اطرافیانشان نیاز دارند و نباید این دلجویی و توجه از آنها دریغ شود چرا که زمان بی رحمانه و در یک چشم بر هم زدن خواهد گذشت و مقصد نهایی همه ما خاک است.

رضا ثقتی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در پایان مراسم گفت: عباس امیری از جمله معدود هنرمندان گیلانی بود که توانست در سطح ملی بدرخشد آن زمان که مسوولیت صندوق هنرمندان را برعهده داشتم هیچ گاه این هنرمند را در اتاقم ندیدم مگر اینکه برای مطالبات گروهی هنرمندان آمده باشد. وی هیچ وقت هیچ چیز برای خود نخواست.

شایان ذکر است در این مراسم محمدرضا رازقی پیربستی رییس انجمن شعر وادب کوچصفهان ضمن بیان برخی از مشکلات هنرمندان گیلان قطعه شعری خواند و آن را تقدیم به عباس امیری کرد. 

پیوند به سایت؛ شمال ما،

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">