روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

آرش شعاع شرق، دبیر تحریریه پایگاه خبری تحلیلی “خزرآنلاین” و مدیر و سردبیر پایگاه خبری “گیلان نو” در پی بازنشر گفتگوی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در این پایگاه خبری، جوابیه ای ارسال کرد که عینا منتشر می گردد.

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری “شمال ما” احتراماً به استحضار می رساند، در خصوص اتفاقات تاسف برانگیزی که در آخرین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت به وقوع پیوست و آن پایگاه خبری تحلیلی اقدام به نشر اخبار آن نمود، شاهد آن بودیم که عضو محترم شورای شهر رشت، به جای عذرخواهی بخاطر رفتار نادرست خود، طی گفتگویی با خبرگزاری فارس اظهاراتی را بیان داشتند که جای تامل داشت.

به همین دلیل خود را ملزم می دانم جهت روشن شدن افکار عمومی توضیحاتی ارایه دهم. لذا از جنابعالی تقاضا دارم به استناد ماده 23 فصل ششم قانون مطبوعات و رسانه ها اقدام به انتشار آن فرمایید.

 

خانم شیرزاد در بخشی از صحبت های خود با خبرگزاری یاد شده فرمودند: “با وجود برخورد نامناسب یکی دیگر از اعضای شورا، به صورت غیرمنصفانه دلیل خروج افراد را اظهارات بنده مطرح کردند باید عرض کنم در ابتدا خود را فردی رسانه‌ای می‌دانم و موضع‌گیری‌های بنده در موارد گذشته نشان می‌دهد که برای همکاران خود در رسانه‌های مختلف احترام و ارزش زیادی قائلم!”

اعتراض بنده و همکار خبرنگار دیگر ما دقیقاً به حرف های خانم شیرزاد بوده، نه عضو دیگری از شورا! بنده ایشان را دعوت می کنم که به حافظه خود رجوع کنند و نخستین جلسه علنی شورای شهر را به یاد بیاورند! که البته اینجانب در آن روز حضور نداشتم اما اعتراضاتی که خبرنگاران به رفتارهای ایشان داشتند را یک دور مرور کنند و نزد وجدان خویش به قضاوت بنشینند که آیا برای همکاران رسانه ای خود احترام قائل اند؟!

این عضو محترم در بخشی دیگر از اظهارات خود گفتند: “آنچه که شاهد آن بودیم این بود که بدون اطلاع اعضای کمیسیون فرهنگی، تغییراتی در نمایندگان رسانه‌های شرکت کننده در جلسه صورت گرفت و با کمال تاسف شاهد این بودیم که دبیر جدید کمیسیون که هنوز مراسم معارفه خود را نیز به سرانجام نرسانده بود با تغییر این ترکیب از برخی از پایگاه‌های خبری فاقد مجوز وزارت ارشاد دعوت به عمل آورد که سابقه خوبی در انعکاس صادقانه اخبار و تعهد به رسالت کار خبری ندارند. ”

ضمن اینکه ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود ادعا کردند که من برای گرفتن اعتبار برای طرح ام در جلسه حاضر شده بودم! در این جا لازم می دانم که برای بار چندم بگویم بنده به دعوت جناب نیکومنش رییس کمیسیون فرهنگی برای ارایه توضیحات طرح تاریخچه محلات در کمیسیون آمده بودم نه برای اعتبار و نه به عنوان خبرنگار! به این دلیل که به بنده اعلام شده بود می توانم فردی را با خود بعنوان همراه بیاورم، از یکی از همکاران خبرنگار خواهش کردم تا در جلسه همراه من بیایند. ضمن اینکه هیچ خبرنگار دیگری در جلسه حضور نداشت که ایشان می فرمایند، در ترکیب خبرنگاران تغییر ایجاد شده بود.”

عضو محترم یاد شده در قسمتی دیگر از سخنان خود گفت: “پس از این جلسه مانند گذشته شاهد انتشار اخباری بودیم که مسئله را به خروج اعتراضی سردبیر یک پایگاه خبری مرتبط کرد، تا این لحظه هیچ‌گونه اثر رسمی یا غیر رسمی از فعالیت این پایگاه خبری در سطح شهر و استان مشاهده نشده است.”

در این خصوص باید به عرض برسانم که ایشان دقیقاً روی سخنان شان با بنده بود (به استناد فایل صوتی جلسه کمیسیون که برای تان ارسال می دارم) ایشان چندین بار کنایه وار نسبت به حضور اینجانب در جلسه به رئیس کمیسیون اعتراض کرد! که چرا در ترکیب خبرنگاران تغییر ایجاد شده است!

در ضمن، این نکته را هم یاد آور شوم به دلیل اینکه دعوت بنده شفاهاً از سوی رئیس کمیسیون صورت پذیرفت و در دستور کار جلسه قرار نگرفته بود، اصلاً خانم شیرزاد اطلاع نداشت که من برای چه آمده بودم و تصور می کرد که خبرنگارم. به همین دلیل که دعوت من توسط رئیس در دستور کار قرار نگرفته بود ارائه توضیحات من هم به یکی از جلسات دیگر موکول شد. همان زمان قصد خروج داشتم، اما چون یکی از اعضاء از من درخواست کرد در جلسه بنشینم و حضور داشته باشم، نشستم.”

ضمناً ایشان که ادعا دارند پایگاه خبری که در سایت ها نامش درج شد وجود خارجی ندارد!! باید اطلاع دهم که پایگاه خبری گیلان نو به آدرس www.guilaneno.ir از یک هفته پیش بطور آزمایشی آغاز به فعالیت نموده که از شنبه آینده رسماً پس از برطرف شدن ایرادات در طراحی آن شروع به کار خواهد نمود.
در پایان از خداوند منان برای این عضو شورای شهر طلب روحیه انقاد پذیری و خدمتگزاری نموده و امیدوارم خداوند ما و ایشان را هدایت کند اما امیدوارم که آیه شریفه سوره زُمر در خصوص هیچ کدام از ما صدق نکند «وخداوند دروغگویان و کفار را هدایت نمی کند»!

پیوند به سایت های خبری: شمال ما،

  • ۹۳/۱۱/۰۷

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">