روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

به گزارش خبرنگار روزنامه گلچین امروز؛  کتاب "خاستگاه و پیدایی تعزیه در شهرستان رشت" به زودی منتشر می شود. علیرضا پارسی نمایشنامه نویس و کارگردان پیشکسوت تئاتر گیلان و مؤلف این کتاب صبح امروز طی گفتگویی در دیدار با رسانه های مکتوب، اظهار داشت این کتاب شامل بخشهای گوناگونی همچون: تاریخچه تعزیه در ایران، مراحل شناخت تعزیه، عناصر تشکیل دهنده تعزیه، نظراتی درباره چگونگی تکامل تعزیه، صورت‌‌های ادبی و نمایشی تعزیه، نسخههای تعزیه، پیدایی تعزیه در رشت، پوشش و لباس تعزیه، سیری در موسیقی تعزیۀ رشت، تعزیه رشت در عصر پهلوی، تکایای معروف رشت، تعزیه در دوران انقلاب اسلامی، زندگینامۀ تعزیه خوانان بنام شهرستان رشت، نگاهی به گروه های فعال تعزیه در رشت، واژه ها و اصطلاحات تعزیه و... می باشد. وی ادامه داد؛ ویراستاری این اثر را آرش شعاع شرق  انجام داده و این کتاب نخستین کتاب در رابطه با تاریخ  تعزیه در شهرستان رشت است و تاکنون کتابی که در بردارنده تاریخ تعزیه در رشت باشد منتشر نشده است.

پارسی ادامه داد؛ برای تالیف این کتاب علاوه بر تحقیقات میدانی و گفتگو با هنرمندان تعزیه، از قریب به پنجاه منبع کتاب و نشریه نیز استفاده نموده ام و چیزی که بر اهمیت آن می افزاید ارایه اسناد و عکسهایی منتشر نشده از تعزیه مربوط به دوران قاجار و پهلوی اول و دوم است.


منتشر شده در روزنامه گلچین امروز_سال نهم_شماره 1862_25 اردیبهشت 92

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">