روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

نزدیک بودن اخبار پایگاه های استان به برخی شخصیت های سیاسی استان به معنای وابستگی و یا خط گرفتن این پایگاه ها از آن اشخاص نخواهد بود. طبیعتا هربک از این پایگاه های خبری با تفکر منحصر به فرد خود در حال فعالیتند و فعالیت رسانه ای در فضایی با تعدد افکار بسیار موثرتر و ارزشمندتر از فعالیت در فضایی تک قطبی است و نگاه رسانه ها به عملکرد هر یک از این اشخاص منوط به نوع تفکر است و بعضا قضاوت های متفاوتی را نیز به همراه دارد.

به گزارش صبح رانکوه، به نقل از گیل شهر(عصر تدبیر) ، در ادامه سعی بر آن داریم به طور اجمالی نگاهی بر برخی پایگاه های خبری استان داشته باشیم و به نزدیکی مطالب مندرج در آنها با شخصیت های استانی و یا جناح های سیاسی اشاره کنیم. لازم به ذکر است بیش از نیمی از پایگاه های خبری استان در این قسمت بررسی نشده اند.

  1.  دیار میرزا :  امیر محمد پوری ، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، خواهرزاده غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی پایگاهی پر مخاطب را مدیریت می کند. دیار میرزا طبیعتا رویکردی نزدیک به نفکرات جغفرزاده دارد . دیارمیرزا خط مشی اصولگرایی معتدل دارد.
  2. خزر آنلاین (خزر بر خط ) : حسین و محسن خاکزاد مدیریت پایگاهی را بر عهده دارند که به نظر می رسد نزدیک به محمود باقری خطیبانی و جبار کوچکی نژاد باشد. خزرآنلاین مدعی پر بیننده ترین پایگاه خبری تحلیلی استان است و ظاهرا رویکرد اصولگرایانه را در دستور کار خود دارد.
  3. گیل خبر : شاهد وزیری یکی از فعال ترین و بهترین پایگاه های خبری تحلیلی استان را مدیریت می کند. از یادداشت ها و دیده بان گرفته تا برگزیده و انتخاب سردبیر همه و همه نشان دهنده ذوق و خوش سلیقگی تحریریه گیل خبر است. اخبار گیل خبر را میتوان تا حدی نزدیک به حامد عبداللهی و امین افقی و روح الله محسنی دانست.
  4.  شاهدشمال : پایگاه اطلاع رسانی غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی که می توان از آن به عنوان به روزترین پایگاه خبری نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی نام برد. شاهد شمال بارها در مواضع خود از دولت حمایت کرده است.
  5. گیلان نو : این روزها گیلان نو بسیار فعال به نظر می رسد، به روز و متنوع و پویا. آرش شعاع شرق و گیلان نو روزهای خوبی را سپری می کنند. مطالب گیلان نو شاید بیش از سایر پایگاه های خبری به فرهاد شوقی نزدیک باشد.
  6. گیل اورنگ : یکی از متنوع ترین پایگاه های خبری استان را امیر محمدی و ایمان رمضانی  مدیریت می کنند. جوانی از بارز ترین ویژگی های گیل اورنگ است. از مدیران جوان پایگاه گرفته تا مطالب جوان پسندشان همه و همه گواهی بر این مدعاست. امیرحسین علوی را نیز می توان نزدیک ترین گزینه به این پایگاه دانست که ار اعضای جوان شورای شهر است.
  7. شمال ما : خیلی سخت به نظر می رسد مطالب شمال ما را نزدیک به کسی بدانیم. علی رمضانی پایگاهی دارد که در آن نزدیکی به اشخاص مانع از انتقاد از آنها نخواهد شد. مجتبی اشجری را شاید بتوان تا حدی نزدیک تر از سایر مدیران استانی به این پایگاه خبری دانست آن هم طبیعی است و دلیلش فعالیت علی رمضانی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که موجب می شود پیش از سایر پایگاه ها ، اخبار این شورا را اطلاع رسانی کند.
  8.  ۸ دی نیوز : مجتبی امین مدیریت این پایگاه خبری را پس از روح الله جهاندیده بر عهده گرفت. اما از دیدگاه عمومی رویه در این پایگاه همچنان همان است و تغییر چندانی نداشته است.
  9. تدبیر شرق : علی بزرگ بشر ، مشاور فرماندار لاهیجان، که در انتخابات گذشته برای رییس جمهور منتخب در لاهیجان فعالیت می کرد این روزها پایگاهی را مدیریت می کند که بسیاری آن را نزدیک به ایرج ندیمی می دانند. پوشش رسانه ای اخبار ندیمی به شدت در این پایگاه خبری ملموس است. تدبیر شرق از رسانه های پر مخاطب شرق گیلان است.
  10. اعتدال شرق : این پایگاه خبری شرق گیلانی را با نام ارمیا مهدوی میشناشند.  غلامعلی جعفرزاده از شخصیت های مورد توجه در اخبار اعتدال شرق است. هرچند اخبار مربوط به جعفرزاده در بسیاری از پایگاه های استانی مورد توجه است اما در برخی موارد این موضوع برجسته تر به نظر می رسد که اعتدال شرق یکی از آن موارد است.
  11. احرار گیل : به مدیریت هوشنگ متقیان از جمله پایگاه های خبری اصولگرای گیلان است.
  12.  گیلان آنلاین : این پایگاه خبری را نیز می توان از جمله پایگاه های خبری اصولگرایان دانست.
  13. گیلان فردا :  محمدرضا عابدی محزون مدیر مسئول این پایگاه‌ خبری و تحلیلی مستقل است، رویکرد جدید و خط مشی این پایگاه خبری بر پایه مسائل توسعه محور استان، کشور و حمایت از رویکرد اعتدالی می باشد.  مطالب و مقالات منتشر شده در این سایت به دیدگاه های افرادی همچون دکتر عزیز عبداللهی، که در محافل سیاسی به داشتن ذهنی توسعه گرا مشهور است شبیه است.
  14. خبر آزاد : از نام وحید احمدی آرا و بهراد ذاکری در راس این پایگاه خبری اصلاح طلبی مشهود است. از خبر آزاد می توان به عنوان نزدیک ترین پایگاه به فیاض زاهد و سروش اکبرزاده نام برد. بی تردید در این مقطع زمانی خبر آزاد یکی از اصلاح طلب ترین پایگاه های خبری گیلان است.
  15. فرزندان گیل : دانیال قناد ، فرزند فاطمه شیرزاد ، مدیریت این پایگاه را بر عهده دارد. فرزندان گیل را باید پایگاه اطلاع رسانی شیرزاد دانست.
  16. آوای رشت : میلاد ابراهیمی مدیریت این پایگاه را بر عهده دارد. آوای رشت از جمله پایگاه های استانی است که از نگاه مردم تحلیل می کند. درد جامعه را می شناسد و تنها به بازنشر اخبار سایر پایگاه ها نمی پردازد. از آوای رشت نیز می توان به عنوان پایگاهی تقریبا مستقل نام برد.
  17. عصر تدبیر (گیلشهر) : به اعتقاد بسیاری افراد علیرضا سحرخیز و کامبیز نویدی را نمی توان به راحتی قضاوت کرد. اما آن تصویری که در سطح جامعه از این پایگاه خبری شکل گرفته است نزدیکی مطالبش با دیدگاه های احمد رمضانپور و بعضا اسماعیل حاجی پور است.  به هر حیث عصر تدبیر یا همان گیلشهر نیز از جمله پایگاه هایی است که سعی بر آن دارد مستقل عمل نماید و در بسیاری از موارد ، تحریریه این پایگاه خبری این موضوع را با نقد و تحلیل هایشان به اثبات رسانده اند. عصر تدبیر(گیلشهر) مجموعه ای از افراد اصلاح طلب است.

با نگاهی اجمالی به پایگاه های خبری استان در می یابیم مجموعه کوچکی از شخصیت های استان نفوذ و نزدیکی شایان توجهی به رسانه ها دارند و شاید همین عاملی باشد تا نتوانیم رسالت واقعی خود را در نمایش چهره واقعی شهر به انجام برسانیم. امری که شاید به خاطر روزمزه نشدن این پدیده نوظهور با گذشت زمان رفته رفته ترمیم و اصلاح شود.

پیوند به پایگاه خبری: صبح رانکوه،

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">