روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار ۸دی درباره طرح شکایت اخیر یکی از نمایندگان گیلان از برخی خبرنگاران استان و صدور حکم شلاق برای این خبرنگاران اظهار داشت: قاضی بر ادله حکم صادر می کند لذا نمیتوان در رابطه با این حکم قضاوت کرد اما نکته  قابل توجه این است که شاکی این افراد در حقیقت همان حنجره ی فتنه در استان گیلان بوده که اتفاقا مدعی آزادی بیان و نقد می باشد.

دبیرجبهه ی فرهنگی انقلاب با بیان اینکه فرد شاکی از هر ابزاری برای استقرار استبداد نرم در استان و کشور و همراهی با اصحاب فتنه بهره می گیرد تصریح کرد: این نماینده و یاوران و همکاران خود در دولتی این اقدامات را اجرایی می کنند که مدعی بود باید به نقد احترام گذاشت، اینجا یادآوری دعای رئیس جمهور قابل توجه است که می گفت خدا آن روز را نیاورد که دهن های منتقدین را ببندیم!

وی با بیان اینکه طرفداران دولت و حامیان آنها در کانون های قدرت و ثروت به بهانه های مختلف در صدد بستن دهان منتقدین دولت هستند خاطرنشان کرد: کسی که مدعی بود حنجره ی مردم است و البته در این چند سال حنجره ی اهل فتنه، قدرت و ثروت شده و در فضاهای مختلف به تملق ها و مدیحه سرایی و شعر سرایی هایی در اوصاف دولت مردان مشغول شده، تحمل نقد دو جوان خبرنگار را ندارد.

مهدوی با بیان اینکه دستگاه های مدعی حقوق بشر و امثال شیرین عبادی شکایت کننده این دو جوان انقلابی را کار ندارند، مطرح کرد: اگر رسانه های معاند نظام می دانستند که این دو خبرنگار به واسطه ی شکایت فردی که خود از اعضای بدنه اصلاح طلبان تلقی می شود و به تعبیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اصلاح طلبان را سرمایه های بومی خود می داند، یقینا در شبکه های رسانه ای خود به طرفداری از این دو عزیز بر نمی خواستند.

دبیر جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه امثال شیرین عبادی ها بارها بچه حزب اللهی ها از جمله این دو خبرنگار را به عنوان گروه فشار تلقی کرده اند تصریح کرد: از آنجا که این افراد از شاکی و پرونده اش بی خبر بودند اقدام به تضعیف قوه قضائیه کردند، در حالیکه اگر بخواهند یاور آزادی بیان باشند باید به سراغ کسی که شکایت کرده بروند.

وی با بیان اینکه شاکی با اتصال به کانون های قدرت و ثروت در استان و کشور فرآیند پرونده سازی هایی را فراهم کرد که منجر به صدور چنین حکمی شد تاکید کرد: ضمن تقدیر از قوه قضائیه که در رسیدگی به پرونده ها دوست و دشمن نمی شناسد و با توجه به ادله ی وارده حکم صادر می کند انتظار می رود در این باب تخفیفی قائل شده تا عزت این دو عزیز مخدوش نشود.

مهدوی در واکنش به مدعیان آزادی بیان دولت تدبیر وامیدو حامیان آن که در استان گیلان استبداد نرمی در فضای سیاسی کشور زمینه سازی می کنند گفت: فرماندار یکی از شهرستان های استان تنها به جرم اینکه سخنران علیه تسامح درمقابل نظام سلطه ناصحانه دولت مردان را مورد خطاب قرار می داد، سخنرانی وی را لغو کرد.

وی افزود : اما از طرفی فرمانداری ها و مراکز دولتی نزدیک به انتخابات برخلاف قانون تبدیل به ستاد تبلیغاتی برای ریاست جمهوری شده اند درحالیکه منتقدان به جرم انتقاد محکوم می شوند،

وی با بیان اینکه بعضی از رسانه ها که پشتوانه های مالی شدید دارند اقدام به ترور شخصیتی منتقدان می کنند اظهار کرد : برخی رسانه ها و سایت های خبری حامی این دولت مردان از پشتوانه های مالی مراکز خاص دولتی بهره مندند و بنا بر تخریب منتقدان دولت دارند.

مهدوی به وکیل الفتنه ای که در مجلس به دفاع تمام قد از یک فرد فتنه گر وابسته به نظام سلطه مانند آرش صادقی اقدام کرد اشاره کرده و افزود: اکنون آقای مطهری کجاست ؟ که به همکارش بگوید چرا سعه صدر به خرج ندادی و دو جوان خبرنگار منتقد را با شکایت ، پرونده سازی و مچ گیری های حقوقی کارشان را به این حکم قضایی رساندی !

وی با بیان اینکه این دو خبرنگار جوان ناشی از عدم تجربه برخی ظرایف حقوقی را رعایت نکرده اند گفت: مسبب اصلی این حکم، شاکی اصلاح طلب مدعی دروغین حنجره ی مردم است و البته از این حنجره در این ۵ سال جز مدح اهل فتنه و مدیحه سرایی دولت مردان و کانون های قدرت و ثروت ندیده و نشنیده ایم، البته از این حنجره جیغ های بنفش زیادی علیه منتقدان و دلسوزان نظام شنیده ایم!

دبیر جبهه ی فرهنگی انقلاب خطاب به کسانی که به اقتضای هواشناسی های سیاسی هر زمان به رنگی در می آیند گفت: من به این آقایان نصیحت می کنم که به فکر قبر و قیامت خویش باشند شاید بشود چند صباحی از عناوینی همچون خانواده شهدا و جانبازان سواستفاده کند، شاید بشود با زد و بندهای سیاسی و با اتکا به کانون های قدرت و ثروت به عوام فریبی پرداخت اما در روز جزا فرصت اغفال گری نخواهد بود.

وی خطاب به نماینده ی شاکی رشت گفت: از دارالمکافات دنیا بترسید و از شیوه های منافقانه در عالم سیاست اجتناب کنید ، یک روز علیه سران فتنه به اقتضای زمانه موضع گیری های شدید می کنید و روز دیگر برای زد و بند های پشت پرده ی سیاسی خود با کانون های قدرت و ثروت خواهان تمام شدن بحث فتنه می شوید.

مهدوی با اشاره به جمله ی شهید آوینی خاطر نشان کرد: تا زمانی که منافقین، چند روها و تزویرگران عالم سیاست و نفوذی ها در مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز باشند به تعبیر شهید آوینی این بچه حزب اللهی ها هستند که غریب می مانند.

دبیر جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی سکوت برخی رسانه ها در محکومیت خبرنگاران گیلانی را ناشی از حرمت داری قوه ی قضائیه دانست و تصریح کرد : در رابطه با حکم صادره بسیاری از رسانه های انقلابی خویشتن داری کردند تا موجب سواستفاده ی دشمنان بیرونی واقع نشود.

مهدوی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که شاکی پرونده مسبب اصلی حکم است و این از نقاط قوت قوه قضائیه است که در بحث محاکمه حتی طرفداران جمهوری اسلامی در چهارچوب قانون عمل می کنند و قاضی مربوطه حسب ظواهر پرونده بر مدار حجت شرعی حکم صادر می کند ولو اینکه این حکم علیه مدافعان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی با بیان این مطلب که رسانه های انقلابی موظف به تبیین و تحلیل بازیگری حقوقی و جنگ روانی شاکی این پرونده که حنجره ی اهل فتنه شده هستند گفت: رسانه های ارزشی استان باید این مدعیان دروغی آزادی بیان را به چالش جدی رسانه ای بکشانند که اگر در ادعای خود مبنی بر آزادی اعتقاد و تحمل مخالفان راستین هستند چرا از هر ابزار سیاسی، دولتی و حقوقی برای خفه کردن منتقدان خویش استفاده می کنند؟

مهدوی بیان کرد: روزی رئیس دانشگاه گیلان برنامه ی سخنران کشوری را به طریقی شبه قانونی تعطیل می کند، تنها به این جرم که منتقد دولت و برجام بی فرجام است و یک روز هم نماینده مدعی اصلاحات و مردم گرایی با حربه های حقوقی نظام قضایی را در فضایی قرار می دهد که چنین حکمی صادر شود.

وی افزود: از طرفی جلساتی که در فرمانداریها در نزدیکی انتخابات تحت عنوان جلسات تحلیلی برگزار می شود و شبکه های اجتماعی و مجموعه های تاثیر گذار برای ساماندهی مهندسی پنهان انتخاباتی جلسه می گیرند و کسی اجازه ی اعتراض ندارد.

مهدوی به سنگ اندازی یکی از دانشگاههای استان برای حضور دکتر عباسی اشاره کرد و گفت: جالب است که در همان دانشگاه عناصر موثر و درجه یک فتنه ۸۸ حضور پیدا می کنند و به صورت غیر قانونی ، بدون اخذ مجوز توسط تشکل دولتی هم سو سخنرانی برگزار می کنند.

دبیر جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی پدیده نفاق را امری پیچیده دانست و ظهار کرد: در برخی مواقع بسیاری از نیروهای خودی من جمله رسانه های انقلابی در تبیین موضوع و روشن گری دچار تردید می گردند و همین می شود که رسانه های ضد انقلاب مدعی دفاع از این دوستان انقلابی می گردند و رسانه های خودی ناظر به احتیاط مجبور به سکوت می شوند.

مهدوی یادآور شد: بنده معتقدم اگر رسانه های خودی شاکی اصلی این خبر نگاران را افشا کنند رسانه های بیگانه و جبهه معاند از اعلام حمایت های اخیر خود پشیمان شده و چهره ی مدعی دروغین مردم سالاری و دموکراسی آشکار خواهد شد.

وی به ماجرای زندانی شدن شهید ابوالحسن کریمی اشاره کرد و متذکر شد: یک روز سعید قاسمی را ترور شخصیتی می کنند و یک روز مدافعان انقلاب در فضای رسانه ای به واسطه ی شکایات و فضاسازی های قانوندان های قانون شکن باید ذلت را تحمل کنند اما گر چه جولان با اهل باطل است اما دولت با اهل حق است.
والباطله جوله و للحق دوله.

پیوند به سایت: هشت دی نیوز،

  • ۹۵/۱۱/۱۴

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">