روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

یادداشت های روزانه آرش شعاع شرق

روز نوشت آرش شعاع شرق

**بــــــــه نــام خالـــــــــق قلـــــــــــــــم**
این وبلاگ محل درج یادداشت، تحلیل، پژوهش، دیدگاه ها، سخنرانی، عکس (و به طور خلاصه؛ کلیه مطالب) مربوط به اینجانب است.
در ضمن، مطالبی که توسط دیگران درخصوص بنده نوشته و در نشریات یا سایت های غیر متشر می شود نیز، در این وبلاگ بارگذاری خواهد شد.
با تشکر/ آرش شعاع شرق

۱تیر و ۳نشان شورای پنجم شهر رشت

سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۳۷ ق.ظ

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران و تبع آن گیلان و رشت برگزار شد.

انتخابات شورای شهر رشت با رقابت شدید بین ۲۸۵ کاندیدای تائیدصلاحیت شده و حضور لیست ها و ائتلاف های مختلف برگزار شد.

 انتخاباتی که در آن شاهد بودیم  در  برخی شهرها چون تهران، مشهد و...  لیست امید توانست تمامی کرسی های شورای شهر را کسب کند.

اما سهم لیست امید رشت در شورای اسلامی شهر فقط ۳کرسی بود.

هرچند لیست امید و اصلاح طلبان رشت به طور کامل نتوانست رای بیاورد، اما به غیر از محمدحسن عاقل منش، فاطمه شیرزاد و حجت جذب که اصولگرا می باشند و محمدحسن علیپور که هنوز گرایش سیاسی اش مشخص نیست، هفت عضو دیگر شورای شهر یعنی؛ احمدرمضانپور نرگسی، اسماعیل حاجی پور، امیرحسین علوی،فرهام زاهد، حامدعبدالهی،رضا رسولی و جلال الدین محمدشکریه اصلاح طلب اند و از این روی و با توجه به اینکه برخی از نفرات یادشده در یک لیست واحد موسوم به "لیست امید رشت" قرار داشتند، بعنوان اکثریت قاطع شورا می توانند اجماع خوبی در تصمیم گیری های کلان و اصلی شهر داشته باشند.

بر اساس ماده ۷۱قانون شوراها یکی از وظایف اولیه شوراهای اسلامی شهر ، انتخاب شهردار است و یقینآ اعضاء اکثریت و اصلاح طلب شورای شهر رشت نسبت به این مهم دقت نظری ویژه ای خواهند داشت و محمدعلی ثابت قدم شهردار فعلی رشت (که در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری رسمآ از قالیباف اصولگرا و سپس سید ابراهیم رئیسی اصولگرا حمایت کرد) و ظاهرآ گرایش های اصولگرایانه دارد، برکنار و شهرداری اصلاح طلب و البته؛ کاربلد، سالم، صادق، فاقد هرگونه فساد مالی و اخلاقی و منسجم با شورای شهر رشت انتخاب کنند.

بهترین کار ممکن که شورای پنجم رشت می تواند انجام دهد این است که شهردار را از درون اعضاء فعلی که منتخب و مورد اعتماد مردم نیز هست انتخاب کنند و بهترین گزینه برای این پست، احمد رمضانپور نرگسی است.

چرا که نرگسی در دهه ۶۰یک دوره شهردار رشت بوده و با مشکلات شهری و سیستم مدیریت شهرداری آشنایی کامل دارد.

وی دو دوره نمایندگی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته و ارتباطات وی در وزارتخانه ها، بدنه دولت و نهادهای مختلف پایتخت تنها به قالیباف اصولگرا (که با راه یابی محسن هاشمی رفسنجانی به شورا، احتمال برکناری اش زیاد است) ختم نمی شود.

رمضانپور نرگسی پست های مدیریتی مختلفی را نیز تجربه کرده و حالا پستی چون شهرداری رشت که نسبت به آن جایگاه ها و حتی عضویت در شورای شهر پائین تر است وی را غره و جو گیر نمی کند.

از طرفی با انتخاب رمضانپور بعنوان شهردار رشت، اولین علی البدل اصلاح طلب یعنی بهراد ذاکری وارد پارلمان شهری می شود و رشت ضمن داشتن شورایی منسجم از اصلاح طلبان، شهرداری اصلاح طلب نیز خواهد داشت و در افقی ۴ساله می توان در کمال آرامش و بدور از هرگونه حاشیه شهر را مدیریت و طرح هایی که اولویت دارد را با مصوبه شورا و در چارچوب قانون اجرایی کرد.

با انتخاب رمضانپور به عنوان شهردار رشت درواقع شورای پنجم توانسته است با یک تیر ۳نشان بزند؛

۱.انتخاب شهرداری اصلاح طلب، مدیر، مدبر، سالم،، پاکدست، هماهنگ و غیر سرکش که دروغ نمی گوید و... انتخاب کرده است.

۲. با خروج رمضانپور از شورا و کوچ اش به شهرداری، علی البدل اول یعنی بهراد ذاکری که در لیست امید رشت نیز قرار داشت به شورا راه پیدا می کند و با ورود وی به شورا کرسی اصلاح طلبان در شورا حفظ می گردد.

۳. در چهارسال پیش رو و شورای پنجم، شهرداری رشت و پرسنل آن با داشتن شهرداری محبوب، با اخلاق، تحصیلکرده، توانمند و... ثبات و امنیتی شغلی خواهند داشت.

✍ آرش شعاع‌شرق/ ۲خرداد ۱۳۹۶_ رشت

  • ۹۶/۰۳/۰۲

نظرات  (۰)

شما اولین نفری باشید که برای آرش نظر می گذارد
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">